Wouter Hoeffnagel - 17 januari 2020

Matrix42 breidt SAM tool uit met LIS Premium

Matrix42 breidt SAM tool uit met LIS Premium image

Digital workplace experience-specialist Matrix42 biedt sinds begin dit jaar een nieuwe service aan die vragen van klanten met betrekking tot licentiebeheer beantwoordt. LIS Premium is een SAM-add-on die ondersteuning biedt aan klanten die snel, effectief en persoonlijk advies nodig hebben op het gebied van de licentie-omgeving. De service is beschikbaar in drie servicemodellen.

De LIS Premium Service is ontwikkeld voor bedrijven die dagelijks worstelen om massa's onbewerkte technische gegevens te coördineren met een uitgebreid softwareportfolio en een reeks licentievoorwaarden. Bedrijven hebben baat bij ondersteuning door externe consultants wanneer interne middelen schaars zijn, maar dergelijke diensten zijn vaak duur en brengen lange wachttijden met zich mee. De LIS Premium Service dicht de kloof tussen interne en externe specialisten door snelle, efficiënte en gepersonaliseerde hulp te bieden bij alle vragen met betrekking tot licentiebeheer. Ook krijgen gebruikers een uitgebreid overzicht van alle scenario's in de Matrix42 SAM-tool.

De voordelen van LIS Premium

LIS Premium biedt onder meer gepersonaliseerde klantenservice. Klanten kunnen op elk gewenst moment contact opnemen met een expert om vragen te stellen over licenties of hulp krijgen bij het in kaart brengen van licentiemodellen. Bovendien biedt LIS Premium een uitgebreide database voor software- en licentieherkenning voor elke fabrikant. Als er nog informatie mist, wordt dit onmiddellijk ingevoerd door de verantwoordelijke experts. Hierdoor kunnen klanten hun softwareportfolio definiëren en eenvoudig evalueren, per categorie of levenscyclus.

Alle klanten ontvangen een maandelijkse nieuwsbrief met updates over hun individuele statistieken en actuele LIS-data releases. Om LIS Premium zo effectief mogelijk te gebruiken, hebben klanten de mogelijkheid hun prioriteiten en statistieken elke drie maanden met een contactpersoon te bespreken.

Drie servicemodellen

LIS Premium is beschikbaar in drie servicemodellen: data, licentievoorwaarden en toolondersteuning. Het instapmodel ‘DATA’ omvat gegevensonderhoud voor automatische software- en licentieherkenning, metagegevens voor categorisatie door eCl@ss en UNSPSC, de ECCN-code, informatie over de levenscyclus van software en de namen van de uitvoerbare bestanden om gebruiksanalyse te vereenvoudigen.

Het ‘DATA TERMS’-model biedt ook toegang tot duizenden documenten in de online licentiebibliotheek en biedt contact met licentie-experts om specifieke vragen te verduidelijken. Het ‘DATA+TERMS+TOOL’-model breidt deze services verder uit met coaching voor het gebruik van de SAM-tool. Elk servicemodel bevat persoonlijke ondersteuning, maandelijkse nieuwsbrieven en driemaandelijkse coördinatievergaderingen.

LIS Premium is beschikbaar via de Matrix42 Marketplace.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!