Bundesliga kiest AWS als strategische cloud partner

27-01-2020 | door: Witold Kepinski

Bundesliga kiest AWS als strategische cloud partner

Amazon Web Services (AWS) meldt dat de Duitse Bundesliga voetbalbond AWS heeft gekozen als zijn officiële technologieleverancier om meer diepgaand inzicht te bieden in elke live-uitzending van Bundesliga-spellen en nieuwe gepersonaliseerde fanervaringen mogelijk te maken.

Bundesliga maakt gebruik van AWS kunstmatige intelligentie (AI), machine learning (ML), analyse, reken-, database- en opslagservices om realtime statistieken te leveren om toekomstige spelen en spelresultaten te voorspellen en gepersonaliseerde wedstrijdbeelden aan te bevelen via mobiel, online, streaming en televisie-uitzendingen.

Met behulp van AWS-technologie zal de belangrijkste nationale voetbalcompetitie van Duitsland nieuwe cloudgebaseerde services bouwen die processen automatiseren, de operationele efficiëntie verhogen en de kijkervaring verbeteren voor de snel groeiende wereldwijde fanbase van de competitie. Door een nieuw statistiekenplatform van de volgende generatie op AWS te ontwikkelen, met behulp van Amazon SageMaker, een volledig beheerde service voor het bouwen, trainen en inzetten van ML-modellen, biedt Bundesliga fans realtime voorspellingen over wanneer een doel waarschijnlijk zal worden gescoord, identificeren potentiële scoremogelijkheden, en markeer hoe teams het veld positioneren en besturen, op basis van live datastromen en historische gegevens van meer dan 10.000 Bundesliga-games. Bundesliga is ook van plan gebruik te maken van AWS ML-services, zoals Amazon Personal, een ML-service om realtime en geïndividualiseerde aanbevelingen te maken.

Met behulp van andere AWS ML-services, waaronder Amazon Rekognition, een intelligente service voor beeld- en videoanalyse, bouwt Bundesliga een cloudgebaseerd media-archief dat automatisch specifieke frames tagt, van de meer dan 150.000 uur video, met metadata zoals game, jersey , speler, team en locatie, zodat de competitie eenvoudig historisch beeldmateriaal en cruciale spelen kan zoeken voor in-game-uitzendingen, in meer dan 200 landen. Met dit archief kan Bundesliga de hele geschiedenis van voetbalbeelden doorzoeken om fans een betere kijkervaring te bieden en het huidige handmatige proces van zoeken en taggen van hoogtepunten van wedstrijden te automatiseren.

Voetbalfans kunnen de nieuwste Bundesliga-actie volgen, met statistieken aangedreven door AWS, op Bundesliga.com en via de officiële FacebookTwitter and Instagram kanalen.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud