Jacobs Douwe Egberts bekroond met Boomi Blue Challenge Award 2019

28-01-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

Jacobs Douwe Egberts bekroond met Boomi Blue Challenge Award 2019

Boomi, onderdeel van Dell Technologies, maakt de winnaars bekend van de jaarlijkse Boomi Blue Challenge Awards. Met deze awards erkent het bedrijf klanten die het afgelopen jaar lieten zien hoe ze het data-integratieplatform van Boomi inzetten voor de digitale transformatie van hun bedrijf.

"Boomi heeft ruim 10.000 klanten die innovatieve koplopers zijn in hun bedrijfstak en die dankzij digitale modernisering hun resultaten aanmerkelijk hebben verbeterd", aldus Michelle Wideman, Chief Customer Success Officer, Boomi. "De vier winnaars van de Boomi Blue Challenge Award 2019 hebben overtuigend laten zien dat een breed integratieplatform in de cloud een waardevol strategisch middel is. Ze zijn dan ook echte digital leaders."

Award

De winnaars ontvangen de award voor het effectief managen van complexe uitdagingen op het gebied van data en het succesvol voltooien van diverse strategische projecten. Elke winnende organisatie behaalde een aanzienlijke verbetering van onder andere productiviteit en ROI. De deelnemers uit vier regio's (de Verenigde Staten, Canada, Europa en Azië-Pacific) zijn beoordeeld op een aantal criteria, zoals de impact van transformatieprojecten, creativiteit en innovatie, reikwijdte en complexiteit en sociale impact.

Een van de winnaars van dit jaar is het Nederlandse Jacobs Douwe Egberts (JDE). Het assortiment koffie en thee van Jacobs Douwe Egberts is in zo'n 140 landen verkrijgbaar. Het bedrijf, dat inmiddels 265 jaar bestaat, kiest het Boomi-platform voor het integreren van complexe en ongelijksoortige systemen en het onderhouden van e-commerce sites voor verschillende landen en merken. Daarnaast zet JDE het platform in voor het flexibel faciliteren van regelmatig veranderende promoties en klantenonderzoeken.

Kortere time-to-market

Dankzij Boomi is JDE erin geslaagd zijn time-to-market voor nieuwe producten en promoties met 40% te verkorten. Ook geeft het platform JDE meer controle over de onboarding van nieuwe handels- en logistieke partners. Ook zette het bedrijf een direct-to-consumer website op voor zijn premium koffiemerk in negen EU-landen. Boomi speelt een belangrijke rol in de dagelijkse gang van zaken bij JDE. Het bedrijf zet het platform in voor onder andere order-to-cash, quote-to-cash, management van de toeleveringsketen en uitwisseling van B2B-data.

De overige winnaars zijn Hydro Ottawa (Canada), Les Schwab Tires (VS) en GlobalFoundries (Azië-Pacific). De winnende bedrijven ontvangen een gratis toegangskaart voor de Boomi World Tour London 2020. Organisaties die ook willen meedingen naar de Boomi Blue Challenge Awards van volgend jaar kunnen terecht op boomi.com.

Terug naar nieuws overzicht
Digitale Transformatie