Wouter Hoeffnagel - 29 januari 2020

ServiceNow neemt Passage AI over

ServiceNow neemt Passage AI over. Passage AI levert een conversationeel AI-platform op basis van deep learning modellen dat getraind kan worden om tekst in alle grote talen te begrijpen.

Door de overname krijgt ServiceNow de technologie van Passage AI in handen. Het bedrijf wil met behulp van de technologie van het Amerikaanse bedrijf ondersteuning voor alle grote talen inbouwen in zijn Now Platform en producten, waaronder ServiceNow Virtual Agent, Service Portal en Workspaces.

Workflows versoepelen

"Werkt gaat soepeler indien mensen dingen in hun moedertaal kunnen doen", zegt Debu Chatterjee, senior director AI Engineering bij ServiceNow. "Het bouwen van deep learning conversationele AI-functionaliteiten in het Now Platform maakt het mogelijk een werkverzoek in het Duits of een klantverzoek in het Japans op te pakken met Virtual Agent. Passage AI's technologie stelt ons in staat onze visie op het faciliteren van goede werknemers- en klantervaringen te versnellen door goede workflow ervaringen te leveren. ServiceNow geloot in het soepeler maken van workflows in iedere grote taal."

Passage AI is in 2016 opgericht door CEO Ravi N. Raj, CTO Madu Mathihalli en CTO Mitul Tiwari. ServiceNow verwacht de overname aan het einde van het eerste kwartaal van 2020 af te ronden. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!