Redactie - 06 februari 2020

HubSpot lanceert nieuw Solutions Partner Program

HubSpot lanceert nieuw Solutions Partner Program image

HubSpot viert vandaag het 10-jarig bestaan van zijn Agency Partner Program. Dit partnerprogramma, destijds gericht op resellers, is inmiddels uitgegroeid tot een volledig ecosysteem van service providers en app developers die klanten helpen bij hun HubSpot-succes en de mogelijkheden van de tool verder uitbreiden. Het jubileum wordt gevierd met de aankondiging van het nieuwe Solutions Partner Program. Dit partnerprogramma vervangt het originele Agency Partner Program en maakt het voor klanten nog makkelijker om de juiste service providers voor hun bedrijf te vinden. Daarnaast krijgen niet alleen marketingbureaus, maar ook ontwikkelaars, CRM- en IT-implementatiepartijen en anderen de gelegenheid om HubSpot-partner te worden.

“De evolutie van het Agency Partner Program geeft een mooi beeld van de ontwikkeling van HubSpot. De afgelopen tien jaar hebben we onze dienstverlening steeds verder uitgebreid. Onze partners zijn daarin met ons meegegroeid door hun expertise te verbreden om tegemoet te komen aan de veranderde behoeften van onze klanten,” zegt Katie Ng-Mak, VP van het Solutions Partner Program bij HubSpot. “Sinds mijn start bij HubSpot in 2009 heb ik uit eerste hand gezien hoe onze partners een enorm belangrijke rol spelen bij onze missie om miljoenen bedrijven te helpen beter te groeien. Ik kan niet wachten op de komende tien jaar: ik ben benieuwd wat we nog meer mogelijk gaan maken.”

Uit nieuw onderzoek van HubSpot blijkt dat een groot aantal bedrijven met minimaal drie verschillende partners samenwerkt voor hun dagelijkse werkzaamheden, en dat aantal neemt alleen maar toe. Deze toename aan aanbieders zorgt ervoor dat bedrijven meer gedaan kunnen krijgen, en 86% van de bedrijven geeft aan dat de investering in zo’n externe service provider echt toegevoegde waarde biedt. Tegelijkertijd maakt dit grote aanbod het lastiger om de juiste partners en apps te vinden. Bedrijven die samenwerken met verschillende service providers geven aan dat er frictie ontstaat tussen de verschillende bedrijfsdoelen, de partners waarmee ze samenwerken en de bijbehorende software. Door de volledige verzameling aan apps, data en partners te organiseren rondom één gebruiksvriendelijke softwaresuite binnen een ecosysteem krijgen ze het overzicht weer terug.

De evolutie van het partnerprogramma
Het originele HubSpot-partnerprogramma werd ingericht om marketingbureaus te helpen bij het verspreiden van de inbound-boodschap, die op dat moment nog in de kinderschoenen stond. Naarmate HubSpot groeide en zijn dienstverlening verder uitbreidde en verbreedde, groeide het partnerprogramma mee: inmiddels heeft 51% van de HubSpot-klanten met een HubSpot Solutions Partner gewerkt. Ook de partners binnen het programma evolueerden: traditionele marketingbureaus breidden hun dienstenpakket verder uit om aan te sluiten op de bredere klantengroep die HubSpot begon aan te trekken. Het Solutions Partner Program vertegenwoordigt dit grotere dienstenaanbod binnen het HubSpot-ecosysteem en maakt ruimte voor partners die meer aanbieden dan de traditionele marketingdiensten. Het programma zorgt ervoor dat nieuwe partners kunnen aansluiten, maar geeft bestaande partners daarnaast de mogelijkheid om zichzelf verder profileren met specifieke credentials. Klanten kunnen de database doorzoeken op basis van deze credentials, waardoor zij de partner die het best op hun behoeften aansluit makkelijker kunnen vinden.

“HubSpot biedt bedrijven talloze manieren om beter te groeien, in welke sector zij zich ook bevinden. HubSpot Solutions Partners hebben ervaring met de hele HubSpot-suite en zijn over de jaren heen met het platform meegegroeid. Dat hebben ze gedaan voor een enorm aantal bedrijven in verschillende sectoren. De ervaringen die zij daarbij hebben opgedaan, zijn onmisbaar voor bedrijven die alles uit HubSpot willen halen,” aldus Emiel Kanters, Managing Director van HubSpot-partner Webs. “Het HubSpot-platform is inmiddels zo groot dat bedrijven overzicht kunnen verliezen. Solutions Partners helpen deze bedrijven op weg met een bewezen succesvolle oplossing en zorgen dat ze hun doelen sneller bereiken.”

App Partners creëren nieuwe mogelijkheden voor het HubSpot-platform
HubSpot integreert al vanaf het begin een verscheidenheid aan populaire apps, maar versterkte de focus hierop in 2017 met de uitbreiding van de platform- en developercommunity. Dat jaar werden meer dan 65 nieuwe integraties mogelijk gemaakt, een ontwikkeling die zich al drie jaar lang gestaag voortzet. Inmiddels integreert HubSpot met bijna 400 apps, die eenvoudig te vinden zijn in de vernieuwde HubSpot App Marketplace.

“De afgelopen 10 jaar hebben we het aantal apps met een focus op marketing, sales en klantenservice explosief zien toenemen,” zegt Scott Brinker, VP Platform Ecosystem bij HubSpot. “Deze individuele apps zijn niet ieder voor zich verantwoordelijk voor de ultieme klantbeleving. Juist de samenwerking tussen deze verschillende apps is onmisbaar voor een consistente ervaring. HubSpot geeft bedrijven de vrijheid om te kiezen uit honderden verschillende geïntegreerde apps. Zo kunnen ze een eigen, unieke klantbeleving samenstellen, maar deze probleemloos managen op één overzichtelijk platform.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!