IPsoft introduceert marktplaats van AI-gebaseerde digitale werknemers

07-02-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

IPsoft introduceert marktplaats van AI-gebaseerde digitale werknemers

IPsoft introduceert DigitalWorkforce.ai, de eerste marketplace voor digitale werknemers. Deze AI-gedreven digitale medewerkers beschikken over geavanceerde cognitieve en conversatievaardigheden en het vermogen om zelf te leren. Ze zijn voorgeprogrammeerd op basis van kennis en ervaring binnen specifieke rollen en branches.

Als eerste is de functie IT Service Desk Engineer beschikbaar, in het Engels. Deze IT Servicedesk Engineers kunnen hun menselijke collega’s repetitieve taken uit handen en ondersteunen bij dagelijkse werkzaamheden. DigitalWorkforce.ai kan zo het startsein zijn voor een hybride personeelsbestand, waarbij menselijke medewerkers meer tijd krijgen voor waardevoller en creatiever werk.

Gebaseerd op AI-agent Amelia

Het platform DigitalWorkforce.ai biedt een nieuwe, intuïtieve manier om snel digitale werknemers te vinden en in dienst te nemen. Net als bij het inhuren van een menselijke IT-servicedesk-ingenieur, kunnen bedrijven een sollicitatiegesprek voeren met de digitale sollicitant, voorafgaand aan het dienstverband. De marktplaats is gebaseerd op Amelia, de cognitieve AI-agent van IPsoft. Dankzij haar cognitieve vermogens communiceert Amelia op natuurlijke wijze met mensen en leert ze eerdere interacties. Amelia communiceert met back-end systemen en personen zoals mensen dat doen.

Bedrijven kunnen op DigitalWorkforce.ai nu IT Service Desk Engineers inhuren voor een gratis proefperiode van 30 dagen. Deze digitale werknemers kunnen zowel autonoom als in samenwerking met hun menselijke collega’s diverse zaken afhandelen. Denk aan het resetten van wachtwoorden, het beheren van accounts en het afhandelen van toegangsverzoeken. Op korte termijn komen ook andere functies beschikbaar, zoals HR- en administratiefuncties en zullen de talen Frans, Duits en Spaans worden toegevoegd.

Vaardigheden

Bij de lancering kent de IT Service Desk Engineer de volgende vaardigheden:

  • Password Reset
  • Outlook Configuration and Troubleshooting
  • Unlock Accounts
  • Printer and Device Configuration and Troubleshooting
  • Wi-Fi Setup and Troubleshooting
  • Open, Close and Manage Support Tickets
  • Web Conference Setup and Troubleshooting
  • VPN Troubleshooting
  • USB Request Management
  • Single Sign-On Troubleshooting
  • Lost Device Reporting
  • New Equipment Requests
  • IP Phone Troubleshooting

Chetan Dube, CEO van IPsoft: “DigitalWorkforce.ai is de enige marketplace met digitale replica's van menselijke functies, waarbij digitale medewerkers worden ingezet met zowel front- als back-end vaardigheden. Mensen leren en verbeteren voortdurend in hun werk door samen te werken en te communiceren met klanten, collega's en concurrenten – AI werkt hetzelfde.” Hij vervolgt: “De wereld van werk verandert drastisch. Wij voorspellen dat tegen 2030 de werkverdeling tussen mensen en digitale collega’s 50:50 zal zijn. We zien nu al de substantiële impact die automatisering en cognitieve AI kunnen hebben op de productiviteit en efficiëntie van een organisatie. We zijn verheugd om met DigitalWorkforce.ai de volgende mijlpaal in de evolutie van het hybride personeelsbestand te introduceren Het is de volgende stap in het economische model waar nu al vaardigheden centraal staan en dat zich zal verschuiven naar wat wij definiëren als ‘the hybrid workforce economy’."

Terug naar nieuws overzicht