CaptureTech Online Services lanceert centraal platform voor beheer van alle mobiele apparaten

16-02-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

CaptureTech Online Services lanceert centraal platform voor beheer van alle mobiele apparaten

CaptureTech lanceert CaptureTech Online Services (COS), één platform waarmee organisaties alle mobiele apparaten beheren en inzichtelijk maken. Met de webapplicatie kunnen gebruikers onder andere telefoons, pda's, mobiele scanners en laptops te volgen, reparaties te beheren, toezicht te houden op technologische implementaties en rapportages te genereren.

"In veel organisaties waar veel mobiele apparaten worden gebruikt, is het beheer en inzicht maar vooral ook het onderhoud vaak een probleem", licht Maarten Anderson van CaptureTech toe. "Er circuleren telefoons, tablets, laptops of scanners maar niemand weet eigenlijk precies wie, wat waar heeft en hoe het bijvoorbeeld zit met een defect toestel. Bovendien is ieder apparaat anders met een eigen hardware en softwareconfiguratie, besturingssysteem en gebruikersinstellingen. Een enorme uitdaging om dat allemaal in de gaten te houden en te managen."

GetSmart

COS biedt de gebruikers ervan inzicht in welke mobiele apparaten, gebruikers en reparatieaanvragen er zijn. Ook biedt het platform extra opties zoals GetSmart. Managing director Anderson: "Waarmee overzichtelijk gemaakt wordt wie, wanneer welk apparaat heeft meegenomen, wat de status en het gebruik ervan is en of het device tijdens gebruik bijvoorbeeld gevallen is." Als mogelijkheden noemt hij verder het maken van rapportages, het direct bij de fabrikant aanvragen maar ook kunnen bijhouden van RMA's, het veiligstellen van belangrijke gegevens bij diefstal, het beheer van instellingen (middels SOTI) en contracten en het doen van updates op afstand.

Anderson legt uit dat hun webbased applicatie een unieke oplossing is voor het sterk toegenomen gebruik van zakelijke mobiele apparaten in de afgelopen jaren. Hij verwacht dan ook veel interesse in de applicatie omdat het beheer en inzicht hiermee in één overzicht beheerd kan worden. Recent is Vivenz, organisatie voor maatschappelijke dienstverlening, van start gegaan met het beheren van hun mobiele apparaten middels COS.

 

Terug naar nieuws overzicht
Mobility