Wouter Hoeffnagel - 25 maart 2020

Orange Group neemt maatregelen om continuïteit van klanten te waarborgen

Orange Group meldt in alle 26 landen waar het bedrijf actief is preventieve maatregelen te hebben getroffen om de verspreiding van het coronavirus aan te pakken. Deze maatregelen staan los van nationale maatregelen die door overheden zijn ingevoerd.

Voor elke dochteronderneming is een crisiscomité opgericht, voorgezeten door de Chief Executive Officer, om met regelmaat de lokale situatie en de noodzakelijke maatregelen te bespreken. Deze maatregelen omvatten de opschorting van internationale reizen en de annulering van alle evenementen tot 31 mei 2020, de toepassing van preventieve hygiënemaatregelen en de aanbeveling om zoveel mogelijk digitaal te werken op afstand.

Ook is voor elk land een Business Continuity Plan opgesteld in overeenstemming met de nationale maatregelen. Deze maatregelen zijn bedoeld om werknemers te beschermen en de kwaliteit van de dienstverlening aan klanten te waarborgen.

Zakelijke klanten in Frankrijk en in de rest van de wereld

Voor de klanten van Orange Business Services is 24 uur per dag bedrijfscontinuïteit een prioriteit. Orange Business Services levert telecommunicatie, IT en digitale diensten aan zakelijke klanten in Frankrijk en meer dan tweehonderd andere landen. Het huidige Business Continuity Plan is wereldwijd actief en wordt meerdere keren per jaar getest en geüpdatet. Dit plan geeft Orange Business Services onder meer de mogelijkheid om alle activiteiten omtrent klantondersteuning over te dragen en opnieuw te configureren in de vijf grote servicecentra.

Zakelijke klanten worden momenteel door lokale teams geïnformeerd over de voorbereidende maatregelen en hoe deze zo snel mogelijk te implementeren. Hierbij wordt gefocust op drie hoofdonderdelen:

  • De implementatie van telewerkmethoden waarbij het noodzakelijk is de netwerken extra te ondersteunen vanwege de toename van het gebruik van secure connections,
  • het faciliteren van samenwerking op afstand en / of grootschalige virtuele evenementen door middel van audio / web / video-oplossingen,
  • up-scaling van digitale middelen voor klanten (contactnummers, spraakgidsen, chatbots, callcenters, etc.) om de pieken in gebruik op te kunnen vangen.

Netwerkcapaciteit verhoogd

Om bedrijven te helpen de huidige situatie het hoofd te bieden en hun werknemers op afstand onder de beste omstandigheden overal ter wereld te laten werken, vergroot Orange Business Services haar netwerkcapaciteit en upgrade het bedrijf haar serviceplatforms. Dankzij deze maatregelen kan de exponentiële toename van het gebruik van de verschillende toepassingen worden ondersteund. Het aantal gebruikers dat op afstand verbinding maakt met het netwerk van hun bedrijf is al met zevenhonderd procent toegenomen.

Om ervoor te zorgen dat iedereen thuis kan werken, verdubbelt Orange Business Services de capaciteit voor gelijktijdige verbindingen op de platforms. Ook het gebruik van oplossingen voor samenwerken op afstand zoals videoconferenties, afhankelijk van de oplossing met twintig tot honderd procent.

130 customer operations extra per dag

Orange Business Services meldt alleen al in Frankrijk 130 extra customer operations per dag uitgevoerd om de snelheid van hun internetverbindingen of bij hun datacenters te verhogen. In totaal zet het bedrijf bijna 3.500 Orange Business Services-medewerkers in voor het beheer van bedrijfskritische activiteiten van klanten.

Tot slot vraagt Orange Group haar klanten 'op een redelijke manier gebruik te maken van het netwerk om dit essentiële middel zo goed mogelijk behouden in deze moeilijke tijd'.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!