Exclusive Networks boekt wederom een jaarlijkse groei

Andy Travers, Exclusive Networks

27-03-2020 | door: Witold Kepinski

Exclusive Networks boekt wederom een jaarlijkse groei

IT-distributeur Exclusive Networks rapporteerde wederom een jaarlijkse groei, met een omzet van 2,4 miljard euro in 2019 – 17% groei t.o.v. het voorgaande jaar. Het bedrijf zag deze sterke groei verspreid over alle regio’s, en evenredig verdeeld over cybersecurity en cloud transformatie portfolio’s. Ongeveer 1/10e (€200 miljoen) van de totaalomzet kwam van subscriptie gebaseerde transacties. Het door ontwikkelen van nieuwe businessmodellen, zoals een subscriptie, blijkt een significante kans voor het kapitaliseren van de veranderende marktvraag.  

“Ons pad vervolgt zich nu we wederom een sterk jaar afsluiten, een jaar vol met kansen voor onze partners en stabiele groei, vooroplopend op gemiddelde marktgroeipercentages,” zegt Andy Travers (foto), EVP Worldwide Sales & Marketing bij Exclusive Networks. “We hebben de enterprise markt zien veranderen in de wijze waarop technologie toegepast wordt. Dit maakt het voor ons een interessante tijd om waarde te creëren binnen het kanaal. Achter de schermen hebben we geïnvesteerd in onze wereldwijde operations en het versterken van ons managementteam. Meer dan ooit blijven we gefocust op wat we het beste doen: onze klanten centraal stellen, wij zetten flink in om onze partners te ondersteunen, met name in deze onzekere tijden.”

2019 Highlights

Indrukwekkende groei van 19% in het cloud transformatie portfolio - marginaal overtreffend t.o.v. het grote cybersecurity portfolio.

Verspreide groei over alle regio’s, met als uitblinkers: het Midden-Oosten (+44%), Zuid-Europa (+20%), Pacific (+18%), DACH (+17%) en UK&I (+16%).

Sterke tractie op de lancering van ‘MSSD’ – Managed Security Services Distributor – wat o.a. meehielp aan de verdubbeling van omzet aan services.

Indrukwekkende prestaties van alle vendoren, waarbij de top 3 vendoren een groei realiseerde van 20%, en vendoren zoals Proofpoint, Rubrik, SentinelOne, Infoblox, Nutanix en Gigamon een groei van 40%. 

Nieuwe aanstelling van CFO (Pierre Boccon-Liaudet) en regionale SVP’s voor EMEA (Gerard Allison), APAC (Brad Gray), en Amerika (Scott Lewis), en de terugkeer van Barrie Desmond als SVP Marketing & Communicatie.

Business Update – COVID-19

De huidige business is een uitdaging, maar de business ‘year to date’ blijft op schema met het bedrijfsplan. Business continuïteit maatregelen wat betreft welzijn van de medewerkers, thuiswerkvoorzieningen, onvoorziene supply chain omstandigheden en klantenservice blijken tot zover, sterk genoeg met minimale operationele impact. Het bedrijfsrisico- en continuïteitsteam vergaderen hierover dagelijks. Met als doel het minimaliseren van service discrepantie en tegelijkertijd het maximaliseren van het welzijn van medewerkers en klanten. Onvoorziene omstandigheden zijn afgekaderd om zo snel mogelijk te kunnen schakelen in deze onzekere tijden en succesvol te blijven samenwerken met zijn vendoren en logistieke partners.

Partner Support Package

Ter ondersteuning van een groot aantal Exclusive Networks resellers en integrator partners, heeft het bedrijf Partner Support Packages aangekondigd ten behoeve van de business continuïteit. Het volledige pakket bestaat uit een communicatieplan, hulpmiddelen voor operationele continuïteit, professionele implementatie & support overflow, vendor programma’s en welzijn richtlijnen. Uiteraard is het bedrijf reeds gestart met ondersteuning van zijn partners. Dit pakket is daar een aanvulling op. Meer informatie en hoe partners hiervan kunnen profiteren volgt de aankomende dagen.

Terug naar nieuws overzicht