Wouter Hoeffnagel - 28 maart 2020

Enquête brengt knelpunten van thuiswerken in kaart

Nu het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid massaal overschakelen op thuiswerken, lopen zij ook tegen knelpunten aan. De Branchevereniging voor ICT/Telecom grootgebruikers BTG brengt deze knelpunten in kaart met behulp van een enquête.

Covid-19 heeft onze wereld op z’n kop gezet. In hoog tempo zijn we als bedrijfsleven en overheid op ongekende schaal overgestapt naar thuiswerken. De Nederlandse digitale infrastructuur heeft deze disruptie tot nu toe uitstekend opgevangen. Maar er zijn natuurlijk altijd verbeteringen mogelijk. Daarom inventariseert BTG als Branchevereniging voor ICT/Telecom de knelpunten waar IT-afdelingen, telecom-gebruikers, cloud users, gebruikers van interne of externe datacenter-diensten, afnemers van diensten van service providers en dergelijke sinds het begin van deze crisis tegenaan zijn gelopen.

BTG spreekt van een belangrijk onderzoek. De resultaten van de inventarisatie wil de branchevereniging gebruikebn om de digitale infrastructuur in Nederland beter in te richten en beter te organiseren. De enquête is hier te vinden.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!