Witold Kepinski - 27 april 2020

IBM ondersteunt zijn Business Partners tijdens coronacrisis

IBM ondersteunt zijn business partners met een COVID-19 noodplan. De nieuwe support maatregelen hebben betrekking tot het IBM partnerprogramma, competenties, cloud en AI en go-to-market-modellen.

IBM heeft sinds maart 2020 al een speciale COVID-19 website die wordt voortdurend bijgewerkt. Volgens IBM channel baas David La Rose zijn partners heel belangrijk zo meldt hij in een blog.

La Rose meldt in zijn blog de volgende support maatregelen:

  • Verlenging van de respijtperiode voor verlenging van het IBM PartnerWorld-programma van 5 mei 2020 tot 1 januari 2021; partners zullen in deze periode niet afnemen in programmaniveau of een competentie verliezen
  • Opgeschorte CVR Sales / Sales Assist, CVR Solution-revalidatie voor 2020, waardoor partners extra tijd hebben om de nodige tests voor te bereiden en te voltooien
  • Extra tijd om competentie co-marketingplannen in te dienen door de planningsperiode te verlengen
  • Uitgebreide flexibele financieringsopties voor IBM Power- en IBM Storage-oplossingen voor partners en klanten via IBM Global Financing
  • IBM Systems heeft miljoenen dollars toegevoegd aan het incentiveportfolio voor distributeurs en gespecialiseerde partners in markten over de hele wereld
  • Verhoogde prestatieprikkels voor het tweede kwartaal voor Power and Storage Competency-partner. (Raadpleeg lokale aankondigingen voor volledige details)
  • De persoonlijke certificeringsperiode verlengd om te voldoen aan de deadlines voor onderwijs en certificeringen met 30 dagen

Competenties ontwikkelen die nodig zijn voor vandaag en morgen

Gericht op aanbiedingen die de kracht van cloud en AI benutten

Nieuwe Go-to-Market-modellen mogelijk maken om de vraag te stimuleren

  • IBM My Digital Marketing gelanceerd; een nieuw, ultramodern marketingplatform waarmee partners end-to-end digitale campagnes kunt uitvoeren
  • My digital marketing promotie om partners te helpen bij het opzetten en uitvoeren van uw digitale marketingcampagnes voor het tweede kwartaal (er gelden beperkingen, tot $ 2.000 USD verschilt per land)
  • In aanmerking komende Q2-software Co-Marketing digitale activiteiten gefinancierd voor 100%, een stijging van 50%
  • Digitale marketingconsultaties zijn een in aanmerking komende uitgave voor co-marketing om partners te helpen bij het definiëren van hun digitale marketingplannen; meer informatie over uitgaven voor digitale marketing die in aanmerking komen voor co-marketing
  • Toegang tot IBM Virtual Client Center voor 24/7 toegang tot demo's, webinars en meer

Partners kunnen zich verder aannleden voor de IBM PartnerWorld communicatienieuws en regelmatig de COVID-19 Partner Digital Resource-pagina bezoeken om op de hoogte te blijven van de programma's en voordelen die voor hen beschikbaar zijn.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!