HP ondersteunt partners en klanten

Hjalmar van Veen

02-05-2020 | door: Witold Kepinski

HP ondersteunt partners en klanten

HP biedt zijn partners ondersteuning bij de operationele en financiële uitdagingen van COVID-19 en bij de voorbereiding op de periode er na. Dit zegt Hjalmar van Veen (foto), Channel & Retail Manager HP Inc. in gesprek met Dutch IT-Channel.

HP Inc. kondigt verschillende initiatieven aan die erop gericht zijn de wereldwijde gemeenschap van HP channel partners te helpen om effectief hun business te runnen door de operationele en financiële uitdagingen die gepaard gaan met COVID-19. Het programma loopt uiteen van security support, extra webinars tot support en financiële flexibiliteit bij projecten.

“Er is een periode voor, tijdens en na de Corona maatregelen en HP wil zoveel mogelijk samen met de partners kijken naar wat er nodig is om succesvol te zijn en blijven. Op het gebied van betalingen en financiering, op het gebied van verkopen en op het gebied van business development”, aldus Hjalmar van Veen, HP Inc. “Allereerst helpen we de partners zelf. Na de gezondheid van de werknemers en families, is de eerste zorg van veel partners op zakelijk gebied de bedrijfscontinuïteit en daar willen we partners meer rust geven.”  

Financiele flexibiliteit

In samenwerking met haar financiële partners biedt HP's Integrated Financial Solutions nu een verscheidenheid aan financiële oplossingen, waaronder uitgestelde / verlaagde betalingen tot 2021, korte termijnverhuur en geldinjectie voor HP devices en printers in eigendom van de klant via een sale leaseback-programma .

Gekwalificeerde klanten kunnen bestaande devices op de werkplek omzetten in een betalingsoplossing of technologie verwerven die vandaag nodig is met verminderde betalingen voor de rest van 2020 om tijdelijke cashflow-uitdagingen te verlichten. Klanten kunnen ook profiteren van een vertraagde betalingsstructuur of zich inschrijven voor een pc-verhuurprogramma. Deze mogelijkheid is beschikbaar op apparatuur in contract voor een periode van 12 maanden. Na 12 maanden kunnen huurapparaten worden verlengd, gekocht of geretourneerd voor een upgrade.

Tevens heeft HP het belonings/bonus systeem onder de loep gehouden om ervoor te zorgen dat incentives in sommige extreme gevallen op een andere manier worden beoordeeld en toegekend.

Gratis cybersecurity support en HP Sure Click Pro tijdelijk gratis

Van Veen: “Daarnaast willen onze partners niets liever dan hun klanten helpen. Nood breekt wetten waardoor ook bedrijven (en overheden) die nog niet aan thuiswerken deden hun collega’s van de een op de andere dag thuis hadden zitten. Maar niemand zou langdurig onveilig thuis moeten werken. We weten allemaal dat de beveiliging van werknemers en bedrijfsdata juist onderweg of thuis iets anders is dan binnen de bedrijfsmuren”.

Om potentiële cyberbeveiligingsrisico's aan te pakken voor diegenen die thuis werken of leren, lanceert HP een goodwill-beveiligingscampagne. Naast het online aanbieden van tips en advies, biedt HP gratis webinars voor klanten om thuiskantoren veilig op te zetten. Vanaf nu biedt HP de HP Sure Click Pro-versie tot nader order gratis aan. Deze aanbieding is beschikbaar voor gebruik door alle HP en niet-HP Windows 10 pc-klanten. HP Sure Click maakt gebruik van geavanceerde technologie om te beschermen tegen embedded malware, ransomware en virussen die zijn ingesloten in e-mailbijlagen of kwaadaardige websites. Meer details zijn hier beschikbaar.

Robuuste virtuele trainings- en engagementplatforms

Om partners te helpen met de vaardigheden en kennis die nodig zijn om de inkomsten te optimaliseren en hun bedrijf toekomstbestendig te maken, biedt HP University online, on-demand leeropties voor een verscheidenheid aan onderwerpen, waaronder verkoopvaardigheden, producttraining en toonaangevende certificeringen. Partners kunnen kiezen voor online digitale leerpaden op maat die zijn ontworpen om aan hun specifieke prioriteiten te voldoen.

HP heeft alle evenementen in het hele boekjaar 2020 (eindigend op 31 oktober 2020) verschoven naar virtuele bijeenkomsten.

Er willen zijn voor partners en klanten

Om aan de verhoogde vraag naar klantenondersteuning te voldoen, heeft HP het aantal online agents uitgebreid. Agents maken gebruik van de laatste work-from-home-technologie waaronder chat-, sociale en webondersteuningsopties. Klanten wordt geadviseerd om gebruik te maken van de  24/7 Virtual Agent  als eerste oplossing, naast COVID-19-specifieke informatie die op de wereldwijde ondersteuningswebsite wordt gepost.

“Ik ben in zijn algemeen blij verrast hoe we allemaal, vendoren, resellers, klanten, als het er op aan komt de mens en de gezondheid centraal stellen. En in dat verlengde goed te zien, hoe technologie ons daarbij kan helpen”, besluit Hjalmar van Veen: “De volgende stap is om die lessen mee te nemen naar de periode die voor ons ligt, om samen met partners te kijken hoe we het bedrijfsleven, gezondheidszorg, educatie en andere overheidsinstellingen hier het best me kunnen helpen”.

Terug naar nieuws overzicht
Hardware