IBM Watson AIOps helpt IT-beslissers met meer automation toepassingen

05-05-2020 | door: Witold Kepinski

IBM Watson AIOps helpt IT-beslissers met meer automation toepassingen

IBM heeft tijdens zijn Think Digital-conferentie een breed scala aan nieuwe, door AI aangestuurde mogelijkheden en diensten aangekondigd die zijn ontworpen om CIO's te helpen hun IT-infrastructuren te automatiseren om beter bestand te zijn tegen toekomstige verstoringen en om de kosten te helpen verlagen. De uitdagingen waarmee IT-beslissers zoals Chief Information Officers (CIO's) worden geconfronteerd, zijn volgens IBM ingewikkelder en kritischer dan ooit tevoren, aangezien deze leiders hun bedrijven willen helpen herstellen en herstarten na een wereldwijde pandemie. Lufthansa is een van de eerste gebruikers.

Marktinspectiebedrijf IDC voorspelt dat tegen 2024 ondernemingen die worden aangedreven door AI, 50% sneller kunnen reageren op klanten, concurrenten, toezichthouders en partners dan bedrijven die geen AI gebruiken. Daartoe onthult IBM Watson AIOps, een nieuw aanbod dat AI gebruikt om te automatiseren hoe bedrijven in real-time zelf IT-afwijkingen detecteren, diagnosticeren en erop reageren. Onvoorziene IT-incidenten en storingen kunnen bedrijven zowel omzet als reputatie kosten, aldus IBM.

Watson AIOps stelt organisaties in staat automatisering op infrastructuurniveau te introduceren en is ontworpen om CIO's te helpen toekomstige resultaten beter te voorspellen en vorm te geven, middelen te concentreren op waardevoller werk en meer responsieve en intelligente netwerken te bouwen die langer kunnen blijven draaien.

De nieuwe oplossing is gebouwd op de nieuwste versie van Red Hat OpenShift en kan worden gebruikt in hybride cloudomgevingen en werkt samen met technologieën die centraal staan ??in de huidige gedistribueerde werkomgeving, zoals Slack en Box. Het werkt ook met leveranciers van traditionele IT-monitoringoplossingen, zoals Mattermost en ServiceNow. 

Als onderdeel van de uitrol kondigt IBM ook de Accelerator for Application Modernization with AI aan, binnen de IBM Cloud Modernization-service. Deze nieuwe mogelijkheid is ontworpen om klanten te helpen de algehele inspanning en kosten voor het moderniseren van applicaties te verminderen. Het biedt een reeks tools die zijn ontworpen om de end-to-end moderniseringsreis te optimaliseren en de analyse en aanbevelingen voor verschillende architectonische en microservices-opties te versnellen. De accelerator maakt gebruik van continu leren en interpreteerbare AI-modellen om zich aan te passen aan de voorkeurspraktijken van de softwareontwikkelaar van de klant en blijft up-to-date met de evolutie van technologie en platforms.

Veel van de onderliggende technologieën van Watson AIOps en de Accelerator for Application Modernization zijn ontwikkeld in IBM Research. "De grootste uitdaging voor organisaties is die van afstemming. Slack is het meest waardevol wanneer het nauw integreert met de andere tools die klanten elke dag gebruiken, en brengt kritische bedrijfsinformatie in kanalen waar teams aan kunnen werken", aldus Slack CEO en Co oprichter, Stewart Butterfield , "Door Slack te gebruiken met Watson AIOps, kunnen IT-operators effectief samenwerken aan incidentoplossingen, waardoor ze kritieke tijd kunnen besteden aan het oplossen van problemen in plaats van ze te identificeren."

Roland Schuetz , Executive Vice President en Chief Information Officer van de Lufthansa Group, is ook gebruiker van IBM AI toepassingen. "Door met IBM samen te werken om zijn Watson AI-technologieën toe te passen, hebben we versneld hoe we ons Data Science Tool-landschap kunnen moderniseren. We gebruiken AI om processen te automatiseren die resulteren in voordelen zoals zeer responsieve klantenservice en operationele onderwerpen. Op deze manier maken we een belangrijke bijdrage aan een solide start na de crisis. "

Naast het automatiseren van IT-activiteiten, kondigt IBM een reeks nieuwe en bijgewerkte mogelijkheden aan die zijn ontworpen om CIO's een playbook te geven om in deze nieuwe omgeving te werken. De nieuwe mogelijkheden zijn ontworpen om te helpen:

Automatiseer bedrijfsplanning - IBM Cloud Pak for Data, het geïntegreerde data- en AI-platform van IBM, is geüpdatet met een groot aantal nieuwe mogelijkheden die zijn ontworpen om bedrijfsleiders te helpen bij het automatiseren van de toegang tot cruciale bedrijfsklare gegevens. Zo worden IBM Planning Analytics aan het platform toegevoegd als extensies , ontworpen om gebruikers in staat te stellen planning, budgettering en prognoses voor bedrijven te automatiseren; en DataOps- mogelijkheden zoals IBM InfoSphere Master Data Connect , waarmee gebruikers toegang hebben tot MDM-implementaties in lokale omgevingen.

Automatiseer bedrijfsactiviteiten - Een belangrijke nieuwe update van IBM Cloud Pak for Automation , software voor het ontwerpen, bouwen en uitvoeren van automatiseringsapps, stelt klanten in staat gemakkelijker AI-automatiseringsoplossingen voor "digitale werkers" te creëren. Digitale werkers automatiseren routinematig werk en werken samen met menselijke tegenhangers. De nieuwe mogelijkheden kunnen helpen vereenvoudigen hoe organisaties automatiseringsvaardigheden digitaliseren, zoals het vastleggen van gegevens, taakautomatisering en bedrijfsroutering.

Automatiseer callcenters - IBM Watson Assistant, IBM's AI-gebaseerde gespreksplatform, is ook bijgewerkt om te helpen bij het intelligent automatiseren de meest complexe, kennisintensieve interacties en verhogen de klanttevredenheid terwijl de bedrijfskosten worden verlaagd. Assistant heeft nu een vooraf gebouwde gebruikersinterface die geen ontwikkelingsinspanning vereist om te implementeren en is ontworpen met op gebruikerservaring gebaseerde best practices. Bovendien zorgen nieuwe integraties voor enkele van de toonaangevende klantenserviceplatforms ervoor dat de bestaande investeringen van klanten in die diensten behouden blijven en kunnen gebruikers gemakkelijk live agents bereiken. Ten slotte zal een nieuwe functie, 'autolearning' genaamd, die momenteel in ontwikkeling is en die deze zomer in het product wordt verwacht, zal leren van eerder klantgedrag om de beste, meest relevante antwoorden te geven op nieuwe vragen over hetzelfde onderwerp. Net zoals menselijke agenten in de loop van de tijd verbeteren door te leren van interacties met klanten, biedt automatisch leren nu vergelijkbare mogelijkheden voor de virtuele assistent.

Het nieuws is een aanvulling op de door IBM onlangs aangekondigde bedrijfsoplossingen om organisatie te loodsen door de COVID-19 pandemie met services cloud, data en AI oplossingen.

Terug naar nieuws overzicht
Datacenter