Witold Kepinski - 07 mei 2020

IBM PartnerWorld biedt meer flexibiliteit en innovatie met IBM Cloud

IBM heeft op zijn Think Digital-conferentie een opnieuw ontworpen Business Partner-programma aangekondigd dat partners de flexibiliteit biedt om deel te nemen aan een of meer paden naar succes. IBM PartnerWorld  bevat nu duidelijke paden voor IBM Business Partners die applicaties maken, code ontwikkelen, hun intellectuele eigendom (IP) integreren of diensten leveren met de IBM Cloud zo meldt de leverancier op zijn digitale Think 2020 conferentie.

De nieuwe evolutie van PartnerWorld breidt het programmakader uit naar drie gespecialiseerde tracks - Build, Service en Sell - elk met op maat gemaakte aanbiedingen die zijn ontworpen om zakenpartners te helpen sneller zinvolle voordelen te ontsluiten. Door de nieuwe Build- en Service-tracks toe te voegen naast de bestaande Sell-track, sluit IBM aan bij de groeiende trend van partners die hun modellen verschuiven en uitbreiden om beter te kunnen concurreren in een markt die wordt gedreven door cloudacceptatie. Nu 58 procent van de partnerinkomsten afkomstig is van hun eigen IP, zijn partners steeds meer gefocust op het integreren en leveren van cloudgebaseerde oplossingen en diensten.

Dit omvat ook het helpen van klanten met hun hybride multicloud-strategieën. Terwijl IBM zijn Systems-portfolio blijft uitbreiden met IBM Cloud, inclusief Red Hat- en IBM Cloud Pak-oplossingen, zoeken klanten naar partners om hen te helpen de IT-flexibiliteit te verbeteren en bedrijfskritische applicaties op IBM Z-, Power- en Storage-systemen te overbruggen.

"De wereld ziet er drastisch anders uit dan enkele maanden geleden, en onze huidige zakelijke omgeving heeft de trend naar flexibiliteit van bedrijfsmodellen alleen maar vooruitgeschoven", zegt David La Rose (foto) , GM, IBM Partner Ecosystem. "Gedurende deze tijd blijven onze zakenpartners cloud-bedrijfsmodellen toepassen en hun digitale vaardigheden versterken om klanten te dienen, die ook voor nieuwe uitdagingen staan. Het succes van onze partners is afhankelijk van hun aanpassingsvermogen en vindingrijkheid als het gaat om klanten te helpen deze uitdagingen te overwinnen , nu meer dan ooit. We rekenen erop dat ze de open, hybride cloudbenadering van IBM gebruiken om klanten te helpen nieuwe manieren te ontdekken om problemen op te lossen in deze onzekere tijden."

Co-creatie van groei, innovatie en waarde

IBM streeft ernaar de aanzienlijke marktkansen rond de verschuiving naar de cloud te benutten en partners te helpen nieuwe inkomstenstromen te ontwikkelen terwijl ze waarde creëren voor klanten. Samen zullen IBM en zijn zakenpartners zich richten op:

Winstgevende groei stimuleren door een nieuwe incentivestructuur die zakenpartners beloont voor het leveren van klantwaarde in cloud en systemen. Dit omvat bedrijven die investeren in de ontwikkeling van op maat gemaakte oplossingen en IP, blijk geven van diepgaande vaardigheden en branchekennis en kritische IBM-software- en hardwareaanbiedingen integreren als onderdeel van hun oplossingen.

Innovatie mogelijk maken door competenties die zijn afgestemd op de drie PartnerWorld-tracks, Business Partners helpen hun technische expertise te verdiepen en klantensucces te behalen in alle sectoren en werklasten die het belangrijkst zijn voor hun bedrijf. IBM lanceerde ook een nieuwe Partner Support Desk die dient als centrale locatie voor persoonlijke en proactieve ondersteuning via telefoon, e-mail of chat, wat het succes van partners helpt versnellen.

Waarde leveren via nieuwe IBM Partner Pakketten die Cloud- en Cognitive-voordelen bundelen, zodat partners snel kunnen leren, ontwikkelen en testen van oplossingen op de IBM Cloud. Naast het helpen van zakenpartners bij het versnellen van de ontwikkelingstijd en het verkorten van de time-to-market, heeft IBM ook een uitgebreid netwerk van verkopers, ecosysteempartners en go-to-market-middelen die partners kunnen helpen wereldwijde zichtbaarheid te krijgen en hun oplossingen en diensten sneller te gelde te maken.

Wendbaarheid van zakenpartners mogelijk maken

De aankondiging van IBM bouwt voort op de voortdurende inspanningen van IBM om het partnerecosysteem te ondersteunen in het uitdagende bedrijfsklimaat van vandaag. IBM biedt een aantal aanbiedingen en middelen om zakenpartners te helpen groeien, nieuwe vaardigheden op te bouwen, cloud en AI te omarmen en op nieuwe manieren op de markt te komen, waaronder:

Verlenging van de respijtperiode voor verlenging van PartnerWorld

Uitbreiding van het financieringsaanbod van 0 procent voor nieuwe stroom-, opslag- en softwarelicenties

Het aanbieden van gratis Cloud en AI SaaS-resources gedurende 90 dagen

100 procent van de goedgekeurde digitale co-marketingactiviteiten vergoeden

Lancering van een gratis My Digital Marketing-platform om partners te helpen over te stappen op digitale marketing

Het nieuwe PartnerWorld-programma en de ecosysteeminitiatieven stellen partners in staat om wendbaar te zijn terwijl ze nieuwe kansen nastreven, oplossingen met IBM bouwen en waardevolle vaardigheden en expertise opbouwen die hen zullen helpen de uitdagingen van klanten vandaag en in de toekomst op te lossen.  

Meer investeringen in IBM public cloud

Naast het nieuwe PartnerWorld-framework lanceerde IBM onlangs het ecosysteeminitiatief public cloud. Met zijn beveiligingsleiderschap en ondersteuning voor open source-technologieën is de IBM public cloud ontworpen om hybride cloud-mogelijkheden uit te breiden voor complexe enterprise-workloads. Het initiatief kan ondersteuning bieden voor onboarding naar de IBM Financial Services-ready public cloud, waar deelnemende ISV's en SaaS-providers begeleiding krijgen via een prescriptief implementatie- en bewijsproces om hun aanbod te leveren. Infosys, Movius, Ribbon Communications, Sysdig en Tech Mahindra hebben zich aangesloten bij het IBM public cloud ecosysteem-initiatief, waarbij elke maand meer partners zich aanmelden om klanten te helpen transformeren met IBM public cloud en Cloud Paks.

IBM is op 5 mei begonnen met de uitrol van het nieuwe PartnerWorld-programma op de virtuele PartnerWorld at Think conferentie van IBM. Ga voor meer informatie naar het IBM Business Partners-blog op https://www.ibm.com/blogs/business-partners/new-partnerworld-framework

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!