Redactie - 13 mei 2020

Avaya boekt minder omzet en een flink verlies

Avaya heeft zijn financiële resultaten voor het tweede kwartaal dat eindigde op 31 maart 2020 bekendgemaakt. De omzet daalde met 4,5 procent naar 682 miljoen dollar. Het nettoverlies bedroeg 672 miljoen dollar, inclusief een niet-contante goodwill waardevermindering van 624 miljoen dollar.

Avaya kocht in het kwartaal nog eens 198 miljoen dollaraan gewone aandelen terug. Als gevolg hiervan heeft Avaya sinds de start van het programma in totaal 28,9 miljoen aandelen ingekocht, waarmee Avaya zijn doelstelling voor FY20 heeft bereikt.

"Avaya heeft op meerdere fronten een sterk tweede kwartaal geleverd en ik kon niet trotser zijn op hoe het bedrijf heeft gepresteerd in het licht van de wereldwijde COVID-19-crisis", aldus Jim Chirico, President en CEO van Avaya. "De laatste verschillende weken hebben het belang van communicatie- en samenwerkingstechnologie voor ons allemaal duidelijk gemaakt en in het bijzonder de behoefte aan modernisering van bestaande investeringen en infrastructuur. Vraag naar videosamenwerking, met onze Spaces-oplossing, upgrades van contactcenters om op afstand te werken vanaf elke locatie, en de de behoefte aan flexibele consumptiemodellen zoals onze cloud- en abonnementsaanbiedingen is versneld en geen enkel ander bedrijf werkt met de schaal of het bereik dat Avaya doet. Onze resultaten onderstrepen het missiekritische karakter van de oplossingen die we bieden, de waarde die we leveren,en de samenwerking die we hebben met onze wereldwijde klantenbasis", zo meldt Chirico in een toelichting op de kwartaalcijfers.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!