Redactie - 21 mei 2020

Facebook wil winkels aan zich binden

Facebook introduceert een nieuwe functie om winkels aan zich te binden. Met Shops moeten die via Facebook en Instagram direct spullen kunnen verkopen. De dienst is onmiddellijk beschikbaar voor een deel van de gebruikers van beide sociale netwerken. De komende maanden wordt Shops wereldwijd uitgerold.

Winkels kunnen hun Facebookwinkel aanpassen aan hun eigen stijl. Communicatie met de klanten verloopt via één van de chatdiensten uit de stal van Facebook: Messenger, Instagram Direct of WhatsApp. Daarnaast werkt het bedrijf aan nieuwe functies, zoals het koppelen van loyalititeitsprogramma's aan een Facebookaccount en het taggen van producten die te zien zijn in live-video's op Facebook en Instagram. Dit moet het voor kijkers makkelijker maken om meteen tot een aankoop over te gaan.

Voor het opzetten van de webwinkels werkt Facebook samen met een aantal bedrijven waarvan Shopify de bekendste naam is.

In samenwerking met Datanews

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!