Redactie - 26 mei 2020

Nutanix breidt integratie met ServiceNow

Nutanix, speler in enterprise cloud computing, kondigt een uitbreiding aan van de integratie met het leidende digital workflow-bedrijf ServiceNow aan, alsmede nieuwe mogelijkheden voor Nutanix Calm, de applicatie-automation- en management-oplossing voor DevOps. Nu klanten op zoek zijn naar manieren om hun IT-operations en -kosten tijdens deze crisis te stroomlijnen, helpen deze nieuwe features infrastructuur-, applicatie-, en cloud-management te simplificeren en automatiseren. 

“Nu IT-teams zich veelal focussen op het leveren van thuiswerkoplossingen, is het door een gebrek aan tijd en middelen soms lastig de organisatie bedrijfsbreed te ondersteunen.” zegt Rajiv Mirani, Chief Technology Officer bij Nutanix. “Door deze verbeterde integratie met ServiceNow, samen met een breder aanbod van Nutanix automation-oplossingen, kunnen IT-teams minder tijd besteden aan het dagelijkse management van hun cloud-infrastructuur en -applicaties, zodat zij zich kunnen concentreren op het ondersteunen van zakelijke prioriteiten.”

Handmatige processen zijn nog steeds de norm in IT, ondanks dat het automatiseren van repetitieve taken kostenbesparend en sneller is. Men verwacht dat organisaties in 2024 hun operationele kosten verlaagd hebben met 30% door hyperautomation-technologie te combineren met herontworpen operationele processen. Een transitie die mogelijk versneld wordt door de huidige globale situatie. Volgens een PwC onderzoek overweegt 62% van de organisaties kostenbesparende maatregelen en is 54% bezorgd over de potentiële of significante impact van deze pandemie op business operations. 

Nutanix beoogt automatisering toegankelijker te maken voor IT-professionals op ieder niveau. Met Nutanix zullen IT-generalisten gemakkelijk triggers en automatische acties op kunnen zetten om dagelijkse operations te simplificeren. Door de integratie met automation-oplossingen zoals ServiceNow, biedt Nutanix klanten de mogelijkheid hun cloud- en applicatie-management verder te simplificeren door te integreren met hun bestaande IT ticketing-systeem en zo workflows te vereenvoudigen. Met de meest recente productverbeteringen vergroot Nutanix het aantal voordelen wat betreft automation en kostenbeheer voor zijn klanten. 

Om IT-teams nog verder tegemoet te komen, kondigt Nutanix verbeterde integraties en productmogelijkheden aan om operations te simplificeren. Specifiek:

Gesimplificeerde DevOps: Nutanix Calm 3.0 levert meer mogelijkheden en een verbeterde ServiceNow-integratie. Klanten kunnen nu hun app-lifecycles, inclusief updates, patches en meer, automatiseren terwijl zij gebruikmaken van de approval flow en audit-mogelijkheden van ServiceNow. Zij kunnen daarnaast hun security posture verbeteren door wachtwoorden in een centrale CyberArc-kluis te bewaren. Dit is met name belangrijk voor overheden en enterprise klanten. Naast de verbeterde integratie, zorgt Calm 3.0 ervoor dat DevOps-teams workloads gemakkelijk kunnen automatiseren binnen de hybrid cloud-infrastructuur van een organisatie. Ook biedt het Infrastructure as Code (IaC) met op Python gebaseerde domain-specific language (DSL) voor het ontwikkelen van Calm blueprints. De Calm DSL biedt alle eigenschappen van de Calm UI, maar met het voordeel dat het een leesbare, version controlled code bevat die zelfs de meest complexe scenario’s aan kan. 

Gesimplificeerd infrastructuurmanagement: Voortbouwend op een eerder uitgebrachte ServiceNow-integratie, kunnen Nutanix Prism Pro klanten nu ook direct reageren op alerts en incidenten in hun ServiceNow-portal. Klanten kunnen bijvoorbeeld, naast het volgen van gebreken in hun infrastructuur of andere problemen, automatisch gecreëerde tickets in ServiceNow direct oplossen in hun ticketing systeem. Het toevoegen van third-party applicaties die automation triggeren, helpt klanten een end-to-end IT-service management proces te creëren. 

Gesimplificeerd cloudbeheer en kostenoptimalisatie: Door verbeterde integratie met ServiceNow kunnen klanten processen met betrekking tot kostenoptimalisatie en security te simplificeren, net nu het vertrouwen in de public cloud toeneemt. Zo kunnen zij bijvoorbeeld onbedoelde public cloud-consumptie limiteren, iets wat vaak leidt tot significante budgetoverschrijdingen. Met deze oplossingen kunnen klanten Nutanix Xi Beam’s kosten- en security-optimalisatie-aanbevelingen direct samentrekken met bestaande ServiceNow workflows door automatische tickets te creëren op basis van kostenbesparende aanbevelingen en alerts voor security- kwetsbaarheden, en deze toewijzen aan de juiste eigenaar. 

Uitgebreide ServiceNow-integraties zijn nu beschikbaar voor klanten. Calm 3.0 is momenteel in ontwikkeling.

Klanten die meer willen weten over het creëren van IT-resilience in tijden van verandering kunnen zich hier aanmelden voor een aankomende webinar

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!