Witold Kepinski - 22 juni 2020

Proact lanceert nieuwe WAN en backup services en verwacht beter resultaat

Om organisaties te helpen bij het verbinden van gegevens en het integreren van applicaties in on-premise, private cloud en openbare cloudinfrastructuren, heeft Proact, een nieuw end-to-end WAN-beheerplatform gelanceerd: Wide Area Network als een dienst (WANaaS).

WANaaS van Proact ondersteunt bedrijven die hun WAN-bandbreedte willen vergroten en hun beveiliging willen verbeteren. Klanten die een multicloud strategie volgen, kunnen gebruikmaken van de directe connectiviteit van Proact van zijn datacenters naar openbare clouds, en kunnen hun eigen sites met elkaar verbinden via één WAN-beheerplatform.

Met de WANaaS van Proact krijgen klanten toegang tot hun eigen realtime portal en kunnen ze erop vertrouwen dat connectiviteit 24 uur per dag wordt bewaakt, beheerd en ondersteund, zonder risico's van menselijke fouten te elimineren, en IT-teams van ondernemingen vrij te houden om zich te concentreren op IT-projecten die bedrijfswaarde en innovatie stimuleren.

Office 365 Office

Om organisaties te helpen hun belangrijke bedrijfsgegevens te beveiligen en te beschermen, heeft Proact BaaS-O365 gelanceerd - een nieuwe back-up- en herstelservice voor klanten die Microsoft Office 365 gebruiken.
BaaS-O365 is een nieuwe beheerde service van Proact die volledige back-up en herstel biedt voor Office 365 Business / Enterprise-gegevens, waaronder Exchange Online, SharePoint Online en OneDrive for Business. Het is een beproefde, gestandaardiseerde versie van een reeds succesvolle service.

Omzet en winst

De omzet van Proact zal in het tweede kwartaal naar verwachting met meer dan 15 procent toenemen, terwijl de aangepaste EBITA naar verwachting met meer dan 20% zal stijgen in vergelijking met het overeenkomstige kwartaal van vorig jaar, wat hoger is dan de consensus van marktanalisten.

De systeemverkopen tijdens het kwartaal waren beter dan verwacht, ondanks de aanhoudende pandemie, terwijl een goede omzetgroei wordt verwacht in zowel terugkerende als consultingdiensten. De nieuwe verkoop van clouddiensten zal naar verwachting echter afnemen.

De positieve ontwikkeling in het kwartaal wordt deels gedreven door nieuwe behoeften van de klanten van Proact als gevolg van covid-19 en deels door de algemene behoeften die bestaan in de markt van services om waarde te beheren en waarde te creëren uit data. De verbetermaatregelen die in 2019 zijn geïmplementeerd binnen Business Unit West hebben ook een positieve impact in combinatie met een goede ontwikkeling van de omzetmix van het bedrijf en een goed beheerde kostenbeheersing.

Sinds het uitbreken van de pandemie heeft Proact prioriteit gegeven aan de veiligheid en gezondheid van medewerkers, klanten en partners. Ondanks de pandemie heeft het bedrijf producten en diensten geleverd met behoud van klantervaring, ongeacht de beperkingen en beperkingen die covid-19 met zich meebracht. Het is echter nog steeds moeilijk te bepalen hoe groot of langdurig het effect van covid-19 op de markten van Proact zal zijn. Het bedrijf volgt de ontwikkelingen en brengt continu de nodige aanpassingen aan om de impact op leveringscapaciteit, winst en liquiditeit te minimaliseren.

Proact zal zijn financiële resultaten over het tweede kwartaal op 15 juli 2020 presenteren.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!