Dit zijn de nominaties voor de B2B E-commerce Awards

03-07-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

Dit zijn de nominaties voor de B2B E-commerce Awards

Sana Commerce reikt dit jaar opnieuw de B2B E-commerce Awards uit tijdens het ‘Hét B2B E-commerce Event’. Met als grootste verschil dat zowel het evenement als de award-uitreiking dit jaar online plaatsvinden. Na een strenge eerste selectie werden tijdens de Sana Klantendag de nominaties bekendgemaakt. 16 bedrijven uit 9 landen dingen mee naar de prijzen.

In tegenstelling tot de eerste editie van de B2B E-commerce Awards konden naast Nederlandse en Belgische cases ook bedrijven uit andere regio’s hun e-commerce project aanmelden. Bovendien kon elke organisatie zelf een case inzenden, mits het aan de gestelde voorwaarden voldeed. Vorig jaar vielen Ameel Candy World, Royal Brinkman, Installatiebalie.nl en Forbo Flooring in de prijzen.

Online met digitale meetup

“In het kader van de coronacrisis hebben wij al snel de keuze gemaakt om het B2B E-commerce Event online plaats te laten vinden. Uiteraard is het erg jammer dat we onze klanten, prospects en geïnteresseerden niet in Rotterdam de hand kunnen schudden, maar een digitale meetup biedt ook kansen. Zo kunnen klanten uit andere regio’s waar wij actief zijn ook deelnemen aan de Engelstalige online sessies en dingen internationale projecten mee naar een B2B E-commerce Award”, stelt Michiel Schipperus, CEO bij Sana Commerce. Het bedrijf is wereldwijd actief en heeft 9 kantoren.

Categorieën

Dit jaar zijn er 5 categorieën waarin een award wordt uitgereikt: User Experience, E-commerce Success, Innovation, Best Newcomer en E-commerce Manager of the Year. Deze laatste twee categorieën zijn nieuw ten opzichte van afgelopen jaar.

Om voor de prijs voor beste nieuwkomer in aanmerking te komen, moet de webshop niet eerder dan 1 januari 2019 live zijn gegaan en bovendien opvallende resultaten hebben geboekt. Ook vooruitstrevende e-commerce managers worden in het zonnetje gezet. Achter succesvolle B2B e-commerce projecten schuilt vaak een manager met een duidelijke visie over online zaken en met veel kennis over de eigen business.

Nominaties

De genomineerden in alle categorieën zijn:

User Experience

  • GMT Europe (Duitsland)
  • the baby’s corner (België)
  • Buch & Holm (Denemarken)

Innovation

  • Boards & More (Oostenrijk)
  • Forbo Flooring (Nederland)
  • Royal Brinkman (Nederland)

E-commerce Success

  • West Music (Verenigde Staten)
  • Yue Hwa Chinese Products (Hongkong)
  • Avon Cosmetics (Australië)

Best Newcomer

  • Diversey (Verenigd Koninkrijk)
  • John Atkins (Verenigd Koninkrijk)
  • Vincent Sheppard (België)

E-commerce Manager of the Year

  • Marco May - Boards & More (Oostenrijk)
  • Diego Claessens - Technical Touch BV (België)
  • Rafael Noriega - Vidriera y Reactivos (Visera) (Mexico)

Publieksprijs

Naast de bovenstaande categorieën is er dit jaar ook een publieksprijs. Een expertpanel selecteerde de 10 meest aansprekende cases en via een online stemming kiest het publiek de winnaar. De stembussen staan open tot 31 juli. De jurering voor de overige categorieën is ook in handen van het expertpanel dat onder leiding staat van Michiel Schipperus.

Audience Prize

  • Avon Cosmetics (Australië)
  • the baby’s corner (België)
  • Boards & More (Oostenrijk)
  • Diversey (Verenigd Koninkrijk)
  • ESG (Verenigd Koninkrijk)
  • Forbo Flooring (Nederland en België)
  • Saccheria f.lli Franceschetti (Italië)
  • Vldieira y Reactivos (Mexico)
  • West Music (Verenigde Staten)
  • Yue Hwa Chinese Products (Hongkong)

Meer informatie over de B2B Awards en de stemprocedure de publieksprijs is hier te vinden. De uitreiking vindt plaats tijdens het B2B Event (online) op 24 september.

Terug naar nieuws overzicht