Redactie - 07 juli 2020

Fujitsu datagestuurde transformatie maakt nieuwe digitale business mogelijk

Fujitsu datagestuurde transformatie maakt nieuwe digitale business mogelijk image

Fujitsu maakt gebruik van data als uitgangspunt voor de digitale transformatie, waardoor klanten nieuwe business mogelijkheden kunnen ontwikkelen. Om nieuwe digitale business mogelijk te maken moet data worden onderzocht, verwerkt, beschermd en winstgevend zijn aldus het bedrijf. Fujitsu’s nieuwe Data-driven Transformation maakt het voor klanten mogelijk om zakelijk voordeel te realiseren door het managen en beschermen van data. Dit is mogelijk in de meest uitgestrekte en diverse IT-landschappen, aldus Louis Hensen (foto), Head of Product Sales Nederland bij Fujitsu.

Het Japanse IT-bedrijf neemt het voortouw bij de introductie van een gestructureerd proces voor data consulting en implementatie. Dit proces begint door het voor klanten mogelijk te maken een baseline voor gegevenstransformatie binnen hun organisatie te creëren. Vervolgens wordt het raamwerk bepaald en de gegevensomgeving opgezet om een toegevoegde waarde voor organisaties te leveren.

Fujitsu introduceert ook uitgebreide updates voor zijn datacenterportfolio. Dit omvat Fujitsu’s eigen technologieën en diensten plus het beste aanbod van partners. Door de uitgebreide expertise in het integreren van verschillende toepassingen van partners als : Microsoft, AWS, NetApp, VMware, Nutanix, Qumulo, Commvault, Veritas, SAP en vele anderen kan Fujitsu een one-stop-shop portfolio aanbieden met oplossingen en diensten die breder en meer omvattend zijn dan alle andere IT-leveranciers.

De SELECT-partners van Fujitsu spelen een belangrijke rol om de betrokkenheid van Fujitsu bij MKB-bedrijven te vergroten. Fujitsu richt zich ook op het benaderen van bedrijven voor de SELECT-partners. Deze partners kunnen zo terugkerende verdienmodellen ontwikkelen die een ecosysteem opzetten van onafhankelijke softwareleveranciers die helpen bij de ontwikkeling en levering van de klanttransformatie. Door dit groeiende partnersysteem zorgt Fujitsu dat er altijd en voor elke klantvraag een oplossing is.

Data centraal stellen in alles wat de klanten doen
“Data staat centraal in alles wat onze klanten doen. Een succesvolle digitale transformatie is gebaseerd op het verkrijgen van nieuwe waarde uit data. De data infrastructuur is echter voor de meeste organisaties te ingewikkeld geworden om hier ten volle van te profiteren. Fujitsu’s Data-driven transformatie strategie zorgt er voor dat Fujitsu haar klanten nog beter kan helpen om de controle over hun data terug te krijgen en deze volledig te benutten”, zegt Louis Hensen (foto), Head of Product Sales Nederland bij Fujitsu.

Met behulp van Fujitsu's bewezen Human-Centric Experience Design (HXD) methodologie richten de consultants van Fujitsu zich op het bereiken van het optimale bedrijfsresultaat. Ze proberen een oplossing te vinden die precies past bij de klantbehoeften die in het co-creatieproces zijn geïdentificeerd. Met Fujitsu's uitgebreide eigen- en partnerportfolio wordt een no compromises-aanpak gegarandeert.

Blueprints van co-creatieworkshops worden gebruikt om op maat gemaakte, nieuwe en gedistribueerde data architecturen te creëren en in lijn met de individuele behoeften van de klant. In plaats van compromissen te sluiten met een one-size-fits-all aanpak. Klanten kunnen hierdoor maximaal voordeel behalen door de uitgebreide integratie van nieuwe en bestaande hardware, software en diensten, waarbij Fujitsu nauw samenwerkt met een ecosysteem van partners.

"Digitale transformatie betekent de controle hebben over data", zegt Hensen. "Onze klanten willen één, geconsolideerde oplossing voor gegevensbeheer en hebben geen behoefte aan nieuwe productfuncties. Fujitsu hanteert een nieuwe op datagerichte aanpak en combineert Fujitsu’s datacentertechnologieën met een reeks van beste oplossingen van oude en nieuwe partners. Klanten krijgen hierdoor toegang tot de data-infrastructuur die het beste past bij hun individuele behoeften. Fujitsu biedt de juiste oplossing voor de juiste taak – en het voorkomt dat klanten vastlopen in een dure aanpak die niet toekomstbestendig is."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!