Wouter Hoeffnagel - 11 juli 2020

Fujitsu helpt IT-organisaties toekomstbestendig te worden met SOSA portfolio

Fujitsu helpt IT-organisaties toekomstbestendig te worden met SOSA portfolio image

Fujitsu introduceert haar Simplify Organize Standardise en Automate (SOSA) portfolio om IT-organisaties te helpen relevant te blijven door de focus te leggen op klantwaarde en –ervaring. Ook gaat het bedrijf een samenwerking aan met Servitect en wordt de ISM methode onderdeel van het SOSA portfolio.

De toenemende digitalisering van producten en processen zorgt voor een steeds grotere afhankelijkheid van IT. Daarnaast neemt regelgeving in complexiteit toe. IT-organisaties moeten daarom voldoen aan veranderende eisen van de business en strengere eisen op het gebied van compliance en security. “Er is een fundamentele verandering nodig ten aanzien van het aansturen van de IT-organisatie", aldus Matthijs van den Adel, Head of Consulting & Professional Services bij Fujitsu. “Te vaak zien wij dat de aandacht uitgaat naar technologie en proces. Om relevant te blijven moet de IT-organisatie deze focus verleggen naar dienstverlening en klantwaarde.”

Human Centric

De kern van Fujitsu’s visie is 'Human Centric'. Dit is het geloof dat je mensen centraal dient te stellen om digitale transformatie te laten slagen. Met SOSA wordt deze visie toegepast op IT Service Management.

SOSA behelst onder meer een gestandaardiseerde werkwijze en daardoor hoeven organisaties niet langer na te denken over het vereenvoudigen, optimaliseren en ontwerpen van hun processen. Zij kunnen zich puur richten op het continu verbeteren van de dienstverlening. Om deze werkwijze te ondersteunen wordt een directe integratie met ServiceNow geboden die aansluit op de SOSA werkwijze. Het resultaat is optimale samenwerking in een efficiënt en effectief ingerichte serviceorganisatie die in staat is zichzelf continu te verbeteren.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!