HP introduceert wereldwijd partnerprogamma

HP introduceert wereldwijd partnerprogamma

HP introduceert wereldwijd partnerprogamma

HP introduceert wereldwijd partnerprogamma

HP introduceert wereldwijd partnerprogamma

16-07-2020 | door: Redactie

HP introduceert wereldwijd partnerprogamma

HP start Amplify, een wereldwijd partnerprogramma bestaande uit HP's beste partnerproducten, tools en trainingen. Dit programma stimuleert dynamische partnergroei en biedt consistente klantervaringen, aldus HP.

HP Amplify heeft één geïntegreerde structuur en biedt de inzichten, mogelijkheden en samenwerkingstools die nodig zijn om de groei te stimuleren naarmate de digitale transformatie en het koopgedrag van klanten zich verder ontwikkelen. Het nieuwe programma gaat op 1 november 2020 van start voor commerciële partners en retailpartners.

Door HP's beste partnerproducten, tools en trainingen in één programma te combineren, neemt HP Amplify complexiteit weg. Hierdoor kunnen partners gemakkelijker profiteren van de vele voordelen en klanten op een dieper niveau bedienen. HP Amplify bestaat uit twee afzonderlijke tracks: Synergy en Power. Ze bieden partners de flexibiliteit om te investeren in waardevolle services en competenties. Hoe meer een partner investeert in deze competenties, hoe hoger de beloning aldus HP.

"De klant van vandaag verwacht gestroomlijnde, geautomatiseerde en gepersonaliseerde ervaringen. Om te kunnen functioneren in deze veranderende omgeving - met data als nieuwe valuta - is een verschuiving nodig. Zo kunnen we onze klanten als individuen benaderen en niet als markten", aldus Christoph Schell, HP Chief Commercial Officer. "HP Amplify maakt het partners niet alleen gemakkelijker om zaken te doen met HP, het biedt ze een duidelijk pad om hun bedrijf voor te bereiden op en succesvol te laten zijn in de huidige situatie en daarna. Zo kunnen partners inspelen op opkomende trends en een centrale rol spelen in het veranderende kooptraject van de klant".

Ervaringen op digitale snelheid
De manier waarop klanten zich op technologie oriënteren en kopen is enorm veranderd. Ook de manier waarop ze met merken in contact komen is anders: klanten kopen steeds meer producten en diensten via digitale kanalen, zoals e-commerce, partnerportalen en marktplaatsen. Tegelijkertijd ontwikkelen de technologie en de digitale transformatie zich in een verbazingwekkend tempo, terwijl bedrijfsmodellen verschuiven van eenvoudige transacties die gericht zijn op de verkoop van producten naar contractuele relaties zo meldt HP.

Voor de IT-industrie in het algemeen, en het kanaal in het bijzonder, betekent dit dat business-as-usual niet langer een optie is. Met de introductie van HP Amplify neemt HP maatregelen om te profiteren van deze verschuivingen, om partners klaar te stomen voor toekomstige groei en om een verbeterde klantervaring te leveren, aldus HP. "HP en zijn partners hebben een mooie kans om de manier waarop we zakendoen en onze route-to-market opnieuw uit te vinden", aldus Luciana Broggi, HP's Global Head of HP Route-to-Market. "Maar om deze kansen te benutten, moeten we tekortkomingen van het systeem, oude gewoonten en nieuwe bedrijfsmodellen overwinnen. We doen dit samen, waarbij we belangrijke veranderingen in ons ecosysteem en onze gedeelde capaciteiten omarmen."

Prestaties, Competenties & Samenwerking
HP Amplify is ontworpen om vooruitstrevende go-to-market strategieën mogelijk te maken die een combinatie van transactionele, contractuele en hybride verkoopmodellen mogelijk maken. HP Amplify richt zich op drie kernpijlers: prestaties, capaciteiten en samenwerking.

Prestaties
Zowel het traditionele verkoopmodel als het kanaalcompensatiemodel zijn aan grote verandering onderhevig. Terwijl het nieuwe programma partners zal blijven belonen op basis van doelstellingen en volume, beschikt HP Amplify over een innovatief meet- en beloningssysteem dat rekening houdt met de vele strategische inspanningen die partners leveren in het holistische verkoopproces, van registratievolume tot gemiddelde verkoopwaarde en accountbehoud.

Capaciteiten
Naast de omzet meet HP Amplify beloningen op basis van nieuwe competenties, waaronder het investeren in en verbeteren van digitale vaardigheden, competenties op het gebied van services, e-commerce/omnichannel-aanpak en beveiligde samenwerking op basis van beschikbaar stellen van gegevens.

De competenties worden op maat gemaakt voor de sectoren waarin klanten actief zijn, waardoor een meer gepersonaliseerde aanpak wordt gecreëerd en de resultaten meer toegevoegde waarde bieden. HP Amplify beloont partners die investeren in de vaardigheden om te concurreren - en te winnen - in een wereld die wordt gedomineerd door e-commerce en digitalisering van de manier waarop klanten zich orienteren, aankopen doen en dus hoe ze de klantervaring beoordelen. Hoe meer informatie partners kunnen delen wat betreft de markt, de diensten en specialisaties, hoe meer toegang zij krijgen tot extra ondersteuning en extra voordelen, aldus HP.

Samenwerking
De samenwerking tussen HP en zijn partners is van cruciaal belang voor een gezamenlijk succes. HP Amplify is ontworpen om data-analyse om te zetten in nieuwe inzichten die uitnodigen tot nieuwe strategieën en innovaties. HP zal nauw samenwerken met partners om hun digitale vaardigheden aan te scherpen, zoals geautomatiseerde offertes en bestellingen, om een meer consistente klantervaring te bieden over meerdere kanalen en partners te voorzien van waardevol onderzoek naar de belangrijkste pijnpunten in het klanttraject.

Uitgerust met deze toegevoegde opt-in klanteninformatie3 zullen partners meer concurrentievoordeel hebben, met het vermogen om beter te anticiperen op mogelijkheden en om positievere klantresultaten mogelijk te maken. Als gevolg daarvan zullen partners in staat zijn om klanten beter te bedienen door middel van geautomatiseerde voorraadupdates, productretouren en holistische data-intelligentie. Deze nieuwe ervaring en inzichten bouwen voort op de al lang bestaande relaties tussen klanten, partners en HP.

HP Amplify Impact
HP's toewijding aan duurzame impact door middel van technologie, is al lange tijd een integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie en de bedrijfsvoering. Samen kunnen HP en zijn partners een blijvend verschil maken hand in hand innovatie en groei op deze gebieden verder te stimuleren. HP nodigt partners uit om:

Planeet: samen te werken naar een circulaire, uitstootarme economie

Mensen: mensenrechten te respecteren, mensen over de hele waardeketen te helpen zich te ontwikkelen; het voeren van een divers en inclusief cultuurbeleid

Gemeenschap: nieuwe educatie en economische kansen te bieden en de vitaliteit en weerbaarheid van lokale gemeenschappen te verbeteren

Voor partners die aan deze programma’s willen meewerken, zal HP-trainingen en ondersteuning aanbieden. HP zal meer informatie over dit programma beschikbaar stellen tegen de tijd dat het HP Amplify live gaat op 1 november 2020.

Terug naar nieuws overzicht
Mobility