Redactie - 24 juli 2020

NetApp updatet Unified Partner Program en zet partner nog meer centraal

NetApp, in cloud data services, komt met updates voor zijn Unified Partner Program en stemt het programma hiermee beter af op de businessmodellen van zijn partners. NetApp vereenvoudigt dit bekroonde partnerprogramma en breidt het verder uit om zo een consistente programma-ervaring te bieden, klanten te helpen bij hun digitale transformatie, winstgevendheid van partners te verbeteren en partners een voorspelbare businessomgeving te bieden.

Chris Lamborn, Head of Global Partner GTM & Programs bij NetApp: “Klanten hebben partners nodig die deskundig zijn op specifieke onderwerpen en die hen kunnen helpen hun digitale-transformatieprojecten op succesvolle wijze te ontwerpen en implementeren. Daarom zullen we in het komende boekjaar partners erkennen op basis van hun aangetoonde vermogen om NetApp-oplossingen te verkopen, te implementeren en te ondersteunen – en dan op die gebieden die een versnelling van een succesvolle digitale transformatie mogelijk maken in een hybrid-multicloud-wereld.”

De vernieuwingen van het Unified Partner Program in boekjaar 2021 op een rij:

Vereenvoudiging. NetApp standaardiseert contracten en overeenkomsten, stroomlijnt guides en policy’s, biedt minder en gerichtere incentiveprogramma’s op basis van deals en biedt programma’s voor groeikortingen.

Uitbreiding. NetApp geeft Registered Level Partners toegang tot meer informatie, communicatie, tools en trainingen. Daarnaast worden Cloud First-partners ook onderdeel van het Unified Partner Program van NetApp. Verder bouwt NetApp zijn Learning Services-trainingsprogramma’s uit voor cloudpartners en serviceproviders. Nog een uitbreiding is die van zijn specialisaties met nieuwe content en benefits, waaronder de toevoeging van SAP en XaaS.

Investering. NetApp blijft investeren in tools die businessplanning- en incentivemanagement en het meten ervan eenvoudiger maken en het samenwerken verbeteren. Er komt een grotere uitbetaling in het New Account-incentiveprogramma en een mogelijkheid om kortingen sneller uit te betalen via het Run2NetApp-incentiveprogramma. NetApp introduceerde ook een nieuw Tech Refresh-incentiveprogramma, dat partners helpt de vruchten te plukken van het uitgebreide netwerk van NetApp.

Differentiatie. NetApp deelt partners nu in op de programmaniveaus Registered, Gold, Platinum en Star. Het programma brengt partners onder de aandacht met specifieke en gerichte specialisaties. Dit zijn de partners die diensten leveren in belangrijke focusgebieden, waaronder XaaS, implementatie, support, cloud, foundation, hybrid cloud en converged.

Deborah Bannworth, Senior Vice President, Partner Alliances, Inside Sales, Maintenance Sales & Services bij Sirius, een NetApp-partner: “Van onze klanten horen we dat differentiatie en vereenvoudiging doorslaggevende factoren zijn in hun zoektocht naar een partner die hen helpt bij hun digitale transformatie. Het Unified Partner Program van NetApp maakt het voor ons makkelijker om onze klanten tastbare voordelen te bieden en om hun uitdagingen bij de digitale transformatie te tackelen. Daarnaast kunnen we hiermee ook onszelf uitbreiden en laten groeien.”

De vereenvoudigde partner-first-aanpak van NetApp stelt partners in staat om te groeien en succesvol te zijn door toegang te bieden tot een toonaangevend portfolio van hybrid- clouddataservices en datamanagementoplossingen. Dit portfolio en partnerprogramma stellen het partnerecosysteem in staat uitdagingen van klanten op te lossen en te investeren in het leveren van key business outcomes, ongeacht waar hun data zich bevindt.

De updates van het Unified Partner Program zijn beschikbaar vanaf 1 augustus 2020.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!