Witold Kepinski - 24 juli 2020

Lenovo lanceert Global Partner Hub

Lenovo lanceert Global Partner Hub image

Lenovo lanceert een nieuwe Global Partner Hub voor gepersonaliseerde, realtime transformatie van sales tools. De nieuwe Lenovo Partner Hub markeert een belangrijke stap in het bedrijfsbrede meerjarige digitale transformatieprogramma voor zakenpartners.

Lenovo Partner Hub - vanaf 27 juli in geselecteerde markten gelanceerd - bevestigt opnieuw dat Lenovo zich inzet voor meer samenwerking tussen business channel partners en Lenovo-salesteams binnen bedrijfsgroepen. Het geïntegreerde portaal wordt aangedreven door geavanceerde analyses en dient als een one-stop-shop voor channel partners om hun bedrijf met een aanzienlijk grotere snelheid en consistentie te laten groeien, aldus de leverancier.

Ontworpen voor partners van zowel Lenovo Intelligent Devices Group’s PCs & Smart Devices (PCSD) en Data Center Group (DCG), biedt Lenovo Partner Hub een enkel toegangspunt tot tools, bronnen en intelligente, gepersonaliseerde informatie die is aangepast aan de behoeften, geografische markten en geschiedenis van de partner.

Lenovo Partner Hub biedt volgens de leverancier een uniforme en consistente ervaring, en brengt de volgende punten samen:

Intelligente prijsbepaling: gestroomlijnde en geïntegreerde prijsbepaling met dealregistratie en bonus voor nieuwe klanten/acquisitiebonus - allemaal op één plek

Digitale co-selling: digitale marketingmiddelen, partner-klare services, specialist programma's en beloningen

Digitale processen: efficiëntie en snelheid in uitwerkingen van kansen, offertes, bestellingen en beloningen.

Channel First

“De Lenovo Partner Hub biedt onze zakelijke partners een verbeterde ervaring, hogere productiviteit en hogere verkoopsnelheid - ontworpen om hun bedrijf drastisch te versnellen. Het nieuwe portaal is onderdeel van Lenovo’s langdurige inzet voor het succes van onze partners en een mijlpaal in onze digitale transformatie,” aldus Jammi Tu, Senior Vice President en Chief Operating Officer, Intelligent Devices Group, Lenovo.

"De Lenovo Partner Hub is nog een voorbeeld van onze 'Channel First'-strategie en is ontworpen om onze partners te helpen hun klanten een betere ervaring te bieden dankzij het juiste inzicht, de juiste tools en prijsbepaling. Zo kunnen partners superieure oplossingen leveren in minder tijd en met meer waarde," aldus Wilfredo Sotolongo, Chief Customer Officer, Lenovo Data Center Group.

De Hub bevat een gepersonaliseerde portal waarmee partners het materiaal en de informatie die relevant is voor hun bedrijf kunnen zien per gespecialiseerde rol, inclusief een persoonlijk Sales Performance Dashboard. Dit dashboard biedt een momentopname van verkoopprestaties en KPI-tracking voor verbeterde zichtbaarheid en efficiëntie. Daarnaast biedt de portal gepersonaliseerde verkoopoverzichten waarmee deals sneller en efficiënter kunnen worden gesloten. Het Lenovo Bid Platform is een ander onderdeel van de Partner Hub. Het dient als prijsmotor voor partners die zowel PCSD als DCG ondersteunen. De Lenovo Partner Hub biedt dus gemakkelijke toegang tot leads, productcatalogi, dealregistratie, dealbescherming en nieuwe klantbonus en kortingscodes.

Lenovo zegt ernaar te streven ernaar partnerervaringen te verbeteren, de productiviteit te verhogen en de verkoop te versnellen voor omzetgroei en een grotere winstgevendheid:

Directe prijs voor kleine en middelgrote bedrijven en midmarket-deals

Versnelde doorloop van dealregistratie en aanvragen voor nieuwe klantenbonus/acquisitiebonus

Snellere doorlooptijd van bonusbetalingen

Grote vermindering van het aantal claims en een toename van de automatisering van claims

Beschikbaarheid

Lenovo Partner Hub wordt 27 juli gelanceerd in geselecteerde geografische markten. Andere markten gaan de komende maanden live.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!