Witold Kepinski - 28 juli 2020

Dassault Systèmes boekt meer omzet in tweede kwartaal 2020

3DEXPERIENCE-specialist Dassault Systèmes heeft de resultaten bekendgemaakt over het tweede kwartaal van 2020, dat eindigde op 30 juni. De totale omzet groeide in het tweede kwartaal met 11%, in vergelijking met dezelfde periode het jaar ervoor, naar ruim 1,07 miljard euro (non-IFRS). Tevens bevestigde het bedrijf de winstverwachting voor geheel 2020.

Bernard Charlès (foto), Dassault Systèmes' Vice Chairman en Chief Executive Officer, licht toe: “De huidige crisis zal een langdurige invloed hebben op de manier van zakendoen en de behoeften van bedrijven en hun klanten. Dat blijkt uit de gesprekken en discussies die wij met een groot aantal klanten in de maakindustrie, zorgsector en infrastructuur hebben gevoerd. Wij werken nauw met hen samen om de huidige crisis te benutten voor het verbeteren van de processen en verduurzaming van de businessmodellen.”

“De lockdownperiode heeft geleid tot een grotere vraag naar platformgebaseerd ontwerpen op elke locatie, virtueel organiseren van de productie en de zorg voor mensen centraal te stellen. Daarom is de ‘virtual twin experience’ relevanter dan ooit tevoren. Wij zijn er klaar voor om klanten te helpen met nieuwe werkwijzen in te spelen op belangrijke trends en te zorgen dat verbeteringen passen binnen toekomstige transformaties. De virtuele wereld biedt meer kansen dan ooit tevoren om duurzame innovaties voor een betere toekomst te bedenken en te helpen creëren.”

“In onze life sciences-markt bewijst de wereldwijde race om een vaccin voor COVID-19 te ontwikkelen de toegevoegde waarde van een nieuwe virtuele omgeving, data science en -analyses en platformgebaseerde klinische trials. Maar ook de nieuwe mogelijkheid om de scope van prestaties en relevantie van klinische trials virtueel te managen via het MEDIDATA-platform.”

“Het feit dat onze BIOVIA en MEDIDATA teams de life sciences-markt goed begrijpen, heeft in het tweede kwartaal al z’n vruchten afgeworpen. De klantenkring van deze twee merken groeide in het tweede kwartaal met 17%, terwijl hun relaties met de top 25 farmaceutische bedrijven verder zijn versterkt tijdens het samenwerken aan COVID-19 vaccins.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!