Witold Kepinski - 31 juli 2020

Cognizant maakt resultaten tweede kwartaal 2020 bekend

Cognizant maakt resultaten tweede kwartaal 2020 bekend image

Cognizant heeft zijn resultaten voor het tweede kwartaal 2020 bekend gemaakt. De omzet van bedroeg 4 miljard dollar, dat is een daling van 3,4%, inclusief een negatieve impact  als gevolg van de beëindiging van bepaalde content services-activiteiten en de ransomware-aanval. De nettowinst bedroeg 361 miljoen dollar.

"Ik ben trots op onze medewerkers die hun focus op klanten in het kwartaal hebben behouden ondanks het feit dat ze voor ongekende uitdagingen stonden", aldus Brian Humphries, Chief Executive Officer. "We hebben een solide prestatie geleverd in het tweede kwartaal en bleven ons concurrentievermogen verbeteren. Tegen een onzekere economische achtergrond blijven we standvastig investeren in onze klanten en onze medewerkers en in het uitvoeren van onze digitale strategie om Cognizant te positioneren voor een versneld momentum."

De omzet van Financial Services (34,9% van de omzet) daalde met 5,2% op jaarbasis, of 4,3% in constante valuta, als gevolg van dalingen in zowel bankieren als verzekeren. Noord-Amerika zag gemengde trends met relatief betere prestaties in het bankwezen, gedreven door regionale banken. We blijven zwakte zien bij wereldwijde bankrekeningen en kapitaalmarkten.

De omzet uit de gezondheidszorg (28,9% van de omzet) groeide met 2,0% op jaarbasis, of 2,2% in constante valuta. De omzetgroei in segmenten werd gedreven door stijgingen van life sciences-klanten, met name door inkomsten uit onze acquisitie van Zenith. De omzet in de gezondheidszorg daalde met lage enkele cijfers.

Producten en middelen (21,7% van de inkomsten) de omzet daalde met 6,5% op jaarbasis, of 5,0% in constante valuta. De daling werd veroorzaakt door klanten in de detailhandel, consumptiegoederen, reizen en horeca die bijzonder nadelig werden beïnvloed door de pandemie, gedeeltelijk gecompenseerd door een constante groei met dubbele cijfers in de industrie, logistiek, energie en nutsbedrijven.

De inkomsten uit Communicatie, Media en Technologie (14,5% van de inkomsten) daalden met 4,4% op jaarbasis, of 3,2% in constante valuta, gedreven door een negatieve impact van 790 basispunten als gevolg van onze strategische beslissing in 2019 om bepaalde inhoudgerelateerde diensten te verlaten. Exclusief die impact groeide Communicatie, Media en Technologie met ongeveer 5% in constante valuta. Communicatie en media waren vlak, waarbij de groei van bepaalde communicatiecliënten werd gecompenseerd door zwakte bij entertainmentcliënten die werden blootgesteld aan studio's, kabeltelevisie en pretparken.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!