Wouter Hoeffnagel - 25 augustus 2020

Dataiku haalt honderd miljoen dollar op tijdens investeringsronde

Dataiku haalt honderd miljoen dollar op tijdens investeringsronde image

Platform voor enterprise AI en machine learning Dataiku kondigt een Series-D investering aan van 100 miljoen USD. De investeringsronde wordt geleid door Stripes met een investering van Tiger Global Management en participatie van huidige investeerders Battery Ventures, CapitalG, Dawn Capital, FirstMark Capital en ICONIQ.

Dataiku stimuleert en helpt bedrijven om AI in te zetten. Het bedrijf is opgericht in 2013 met de missie om machine learning en AI-projecten uit experimentele laboratoria te halen en in de dagelijkse processen bij bedrijven toe te passen. Dataiku bedient wereldwijd honderden klanten, waaronder Schlumberger, GE Aviation, Sephora, Unilever, BNP Paribas, Premera Blue Cross, Kuka en Santander. Het team is uitgegroeid tot meer dan 450 mensen die werken vanuit Amsterdam, New York, Parijs, Londen, Frankfurt, Dubai, Sydney en Singapore.

Florian Douetteau, medeoprichter en CEO van Dataiku: "In een wereldwijde markt die is opgeschud door de veranderingen die 2020 heeft gebracht, heeft AI bewezen een cruciaal element te zijn in het succes van organisaties en hebben we groei gerealiseerd in alle belangrijke branches.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!