Witold Kepinski - 10 september 2020

Episerver neemt Optimizely over

Episerver, een speler in het Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms, heeft aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst is aangegaan om Optimizely over te nemen, aanbieder in 'experience' en optimalisatie.

De combinatie biedt een digitale ervaringsplatform om elk klantcontactpunt tijdens het hele gebruikerstraject te optimaliseren zo melden beide bedrijven.

"Episerver helpt al bijna drie decennia bedrijven om inhoudgestuurde digitale ervaringen voor onze klanten te creëren", aldus Alex Atzberger, CEO van Episerver. “Heden kondigen we de belangrijkste transformatie in de geschiedenis van ons bedrijf aan - een die een nieuwe industriestandaard zal zetten voor digitale ervaringsplatforms. De baanbrekende combinatie van Episerver en Optimizely zal het creëren en optimaliseren van digitale ervaringen transformeren, waardoor digitale teams giswerk kunnen vervangen door op feiten gebaseerde resultaten. Dit, samen met onze gedeelde missie om groeiende bedrijven in staat te stellen digitaal te concurreren, maakt me enthousiast om het Optimizely-team te verwelkomen bij Episerver, aangezien we bewijzen dat er geen buitengewone ervaringen zijn zonder experimenten."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!