Redactie - 17 september 2020

T4Change bouwt relaties uit

T4Change bouwt relaties uit image

Binnen een paar jaar heeft IT-dienstverlener T4Change zich op de kaart gezet als een kundig en betrouwbaar bedrijf voor optimale werkplekautomatisering. Klanten kunnen er terecht voor raad én daad. Met de aanstelling van Marco Ramaekers als Sales Director is de weg ingeslagen naar verdere groei.

Vier jaar geleden richtten Mike Cobussen en Gerko van Veen T4Change op. Een bedrijf dat op zoek gaat naar de ideale, digitale werkplekken voor een organisatie en deze implementeert. Een IT-dienstverlener opgericht door ervaren en gedreven specialisten, die een echt verschil willen maken voor klanten. “Geen commerciële achtergrond, geen winstbejag; een gezonde organisatie die in dienst staat van haar klanten en haar medewerkers”, aldus het tweetal.

Overigens detacheert T4Change ook specialisten: helpdeskmedewerkers, werkplekbeheerders, migratiemedewerkers en support engineers. Maar ook infrastructuurspecialisten zoals systeembeheerders, system engineers en architecten.

Zoals dat gaat met jonge bedrijven: alle medewerkers besteden al hun tijd aan het vinden van de juiste oplossingen voor een klant. Inmiddels heeft T4Change een aardig klantenbestand opgebouwd. Nu is het tijd voor de volgende stap: verdere groei.

Relatiebeheer

De medewerkers zijn gespecialiseerd in informatietechnologie. Om verder te groeien hebben nu ook andere aspecten van de bedrijfsvoering meer aandacht nodig. Dat is ingevuld met de aanstelling van Ramaekers. “Ik heb geen technische achtergrond”, vertelt hij, “maar weet wel hoe je relaties moet opbouwen en onderhouden. Tenslotte zit ik al vijfentwintig jaar in de IT-sector; altijd aan de sales-kant. Dus die ervaring neem ik mee naar T4Change.”

Ramaekers heeft gewerkt bij softwarebedrijven die programmatuur en diensten ontwikkelen die T4Change gebruikt om de juiste oplossingen voor hun klanten te realiseren. In die afgelopen jaren zijn Ramaekers, Cobussen en Van Veen ooit collega’s geweest bij die softwarehuizen. “Zo kennen we elkaar; we weten wat we aan elkaar hebben. Dat werkt prettig”, stelt Ramaekers.

De eerste afspraken heeft Ramaekers al gemaakt en afgerond. “Van mijn collega’s krijg ik natuurlijk heel veel informatie over wat onze klanten aan werkplekautomatisering hebben toegepast. Ik ga graag bij ze langs om te bespreken of alles naar wens verloopt, eventuele wensen te noteren en met de specialisten hier te bespreken of we die kunnen inwilligen. Ook wil ik hen voorleggen, gebaseerd op de ervaring die wij opdoen bij andere klanten en partners, of zij aanvullende toepassingen nodig hebben. Zo van: ‘U heeft X en Y, maar heeft u ook aan Z gedacht?’ Wij weten wat andere bedrijven in dezelfde branche benutten; wellicht is dat voor die klant ook zinvol om toe te passen. Het gaat er in elk geval om de relatie met klanten te verdiepen. Ik kijk daar naar uit en ik merk dat onze klanten het ook op prijs stellen; ik ben welkom.”

Aan bod tijdens de gesprekken komt natuurlijk ook, zo vertelt hij, de mogelijkheid om een werkplekanalyse te laten uitvoeren. “En aan de hand daarvan een gedachtewisseling over de werkplekstrategie. De manier waarop mensen werken, verandert regelmatig. Zeker nu met de coronacrisis. Dan is het goed om van tijd tot tijd na te gaan of de bestaande automatisering nog wel past bij de bedrijfsvoering.”

Partners

De leveranciers van T4Change zijn tevens partners. De IT-dienstverlener trekt samen op met een aantal softwarehuizen. Zo zijn er strategische samenwerkingsverbanden met Ivanti dat software levert voor Unified IT: een combinatie van IT Service Management, IT Asset Management, Security, Endpoint Management en Identity Management. Ook werkt T4Change nauw samen met softwarehuis Avanite dat webcache management aanbiedt. “Geheel volgens ook onze stelregels: het moet de beste gebruikerservaring geven en het moet simpel te beheren zijn voor de beheerders”, licht Ramaekers toe.

De derde strategische samenwerking is met SentinelOne om klanten maximaal te kunnen adviseren over deze nieuwe manier van ‘endpoint protection’ of antivirus. En natuurlijk werkt T4Change samen met Microsoft, Citrix en VMware.

“Het mooie is”, besluit Ramaekers, “dat ik bij een aantal van de softwarehuizen heb gewerkt. De afgelopen vijfentwintig jaar heb ik een breed netwerk opgebouwd binnen bedrijven die software leveren voor de optimale inrichting en beheer van werkplekken. Dat zijn precies de leveranciers waar T4Change zaken mee doet. Wij gebruiken hun software voor de beste oplossingen voor onze klanten. Ook die banden ga ik wat steviger aanhalen.”

Door: Teus Molenaar

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!