Redactie - 17 september 2020

Centric wint Europese aanbesteding NS

Centric wint Europese aanbesteding NS image

Centric behoudt het contract voor beheer en support van de betaalsystemen bij Nederlandse Spoorwegen (NS) na het winnen van een Europese aanbesteding. Het gaat hierbij in totaal om de betaalsystemen van ongeveer driehonderd retail-locaties van NS zo meldt Centric.

NS sluit met Centric een raamovereenkomst af voor de looptijd van 48 maanden, waarbij NS de mogelijkheid heeft de raamovereenkomst 2 maal met 24 maanden te verlengen. De overeenkomst is gegund aan de inschrijver met de beste prijs-kwaliteitverhouding.

Scope van de opdracht
De initiële scope van deze Europese aanbesteding ziet toe op het beheren en onderhouden van de geïnstalleerde betaalsystemen. Centric biedt hiervoor Managed Services for Retail, een pakket aan diensten dat zorgt voor de hoogste beschikbaarheid van retailtechnologie tegen zo laag mogelijke kosten. Mogelijk wordt de scope van het beheer in de toekomst uitgebreid, zodra nieuwe IT-middelen worden afgenomen en toegevoegd (zoals 4G-routers en oplaadpalen) aan de installed base.

Ferry Kalfsvel, managing director retail bij Centric: “Deze continuering van de opdracht is een bevestiging van de tevredenheid van NS over onze dienstverlening die we de afgelopen jaren specifiek voor de retail hebben opgebouwd. Centric kent als geen ander de dynamiek van de retail en laat hiermee zien dat klanten dat waarderen.”

Keuze voor Centric
Voor de instandhouding van de betaalsystemen in winkels en fietsfaciliteiten wil NS samenwerken met een leverancier die uitstekend met de geografische spreiding en dynamiek van het werk kan omgaan en kwaliteit levert. Daarnaast heeft NS de wens het aantal partijen dat de stations bezoekt beperkt te houden, door het beheer bij één en dezelfde leverancier onder te brengen.

Dyone de Bie, IT-manager Stations en Testen bij NS: “Leveranciers hebben bij ons een belangrijke rol in het realiseren van onze doelen, bij innovatie en bij het verder verduurzamen van diensten en producten. Wij werken dan ook graag goed samen met onze partners en dagen hen uit om met innovatieve en duurzame oplossingen te komen. Centric heeft op het vlak van ICT-dienstverlening zichzelf de afgelopen jaren bewezen, met het proactief managen van de systemen en met hun ervaring in de retail. NS Stations heeft een groot aantal locaties en hiervoor is een landelijke dekking nodig. De Managed Services for Retail-dienstverlening is hier een mooie oplossing voor.”

NS Stations
NS Stations B.V. is een dochter van NS Groep N.V. en draagt bij aan de kernactiviteit stations van wereldklasse. NS Stations ontwikkelt en onderhoudt vastgoed op of rondom het station. Daarnaast exploiteert zij de stations via onder andere winkels en deur tot deur diensten (zoals de fietsfaciliteiten).

IT-afdeling
De IT Stations afdeling is onderdeel van NS Groep N.V. en verantwoordelijk voor de vernieuwing en het beheer van de IT-systemen van NS Stations.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!