Wouter Hoeffnagel - 23 september 2020

ThoughtSpot Cloud geeft inzicht in cloud-data

ThoughtSpot Cloud geeft inzicht in cloud-data image

ThoughtSpot, leverancier van search- en AI-gedreven analytics, kondigt de beschikbaarheid aan van ThoughtSpot Cloud. Deze SaaS-oplossing helpt zakelijke gebruikers inzichten te krijgen uit data in de cloud. De oplossing is compatibel met onder meer Snowflake, Amazon, Redshift, Google BigQuery en Microsoft Azure Synapse.

Oplossingen voor enterprise analytics bewogen zich doorgaans langzaam richting de cloud. Belemmeringen daarvoor waren de beperkte en langzaam groeiende netwerkbandbreedte, het feit dat data grotendeels ‘on premises’ bleef, fragmentatie van data in verschillende clouds en zorgen over security. Technologische verbeteringen in de afgelopen vijf jaar, met name de introductie van datawarehouses in de cloud, hebben veel van deze zorgen weggenomen. Ondanks deze ontwikkelingen blijft toegang tot data een uitdaging. Maar liefst 73% van de data wordt niet benut voor analyses, meldt ThoughtSpot.

Meer investeringen in de cloud

De pandemie heeft wereldwijd de verschuiving naar een digitale economie versneld. Traditionele bedrijfsmodellen worden opgeschud door het slim gebruiken van data, terwijl werken op afstand de norm wordt, waardoor bedrijven meer dan ooit tevoren investeren in de cloud. Met verhoogde cloud-uitgaven moeten zij opnieuw nadenken over hoe hun teams de volledige kracht van de cloud kunnen benutten.

ThoughtSpot Cloud speelt hierop in en biedt organisaties een oplossing waarmee zij waarde kunnen halen uit hun cloud-investeringen en de voordelen uit digitale transformatie kunnen maximaliseren. ThoughtSpot Cloud werkt met populaire cloud datawarehouses zoals Amazon Redshift, Snowflake, Google BigQuery en Microsoft Azure Synapse, waardoor business professionals met search en AI inzichten kunnen halen uit al hun cloud-data.

De oplossing is beschikbaar als maanaged services. Specifieke onboarding flows gebaseerd op functies helpen een ervaring op maat te creëren voor verschillende gebruikers. Ook is een digitale assistent beschikbaar die nieuwe gebruikers stap-voor-stap helpt. Herbruikbare low-code templates helpen inzichten te verkrijgen uit specifieke applicaties zoals Salesforce. Gebruikers betalen alleen voor de data die wordt gebruikt en geanalyseerd, niet voor het aantal gebruikers.

'De cloud voor je laten werken'

“Naar de cloud gaan en de cloud voor je laten werken, zijn twee verschillende zaken. Dat is waarom de integratie van ThoughtSpot met onze bestaande AWS-gebaseerde data lakes zo belangrijk was”, zegt Callie Cobbs, Senior. Lead Analyst bij Chick-fil-A. “Omdat onze organisatie en het datavolume blijven groeien, hadden we een platform nodig dat kan meeschalen en onze gebruikers sneller van waardevolle inzichten kan voorzien waarmee zij geïnformeerde beslissingen kunnen nemen die aansluiten bij de snelheid van de organisatie.”

“Elke werknemer uitrusten met de kracht van data is de levensader geworden van moderne organisaties. Dit is vooral duidelijk geworden door de uitdagingen die COVID-19 met zich meebrengt”, zegt Sudheesh Nair, CEO van ThoughtSpot. "ThoughtSpot Cloud is speciaal ontwikkeld om tegemoet te komen aan de behoefte van klanten om de kracht van hun cloud-data volledig te benutten en sneller dan ooit tevoren echte digitale transformatie te stimuleren. Trage legacy-oplossingen met infrastructuurbeperkingen kunnen hier simpelweg niet aan voldoen. Onze klanten vertrouwen op ons om hen te helpen een meer op feiten gebaseerde wereld te creëren door het gebruik van data. Met ThoughtSpot Cloud hebben we een grote stap voorwaarts gezet in het verwezenlijken van deze belangrijke missie."

'Data toegankelijk maken voor iedereen'

“Sinds de oprichting heeft ThoughtSpot één doel: data toegankelijk maken voor iedereen. Met onze search- en AI-gedreven analytics-oplossing leveren we de meest eenvoudige analytics-ervaring die het voor iedereen ongeacht technische vaardigheden, mogelijk maakt om vragen te stellen aan data en betere beslissingen te nemen”, zegt Ajeet Singh, medeoprichter en Executive Chairman bij ThoughtSpot. “Met de introductie van ThoughtSpot Cloud, breiden we ons portfolio uit om direct waarde te leveren op basis van alle bedrijfsdata, waar deze zich ook bevindt. Dit geeft onze klanten de vrijheid om hun data te beheren in alle public en private cloud-omgevingen terwijl ze een moderne search-gebaseerde interface beschikbaar stellen aan iedereen in hun organisatie.”

“De wereld beweegt zich al jaren naar de cloud en organisaties behalen enorme voordelen op het gebied van snelheid en efficiency. Te vaak horen we echter dat deze organisaties moeite hebben om hun volledige team te voorzien met inzichten uit hun cloud-data”, vindt Chris Degnan, Chief Revenue Officer bij Snowflake. “ThoughtSpot Cloud maakt het heel simpel voor bedrijven om search- en AI-gedreven analytics direct in Snowflake toe te passen en meer waarde te halen uit hun data in de cloud.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!