Redactie - 01 oktober 2020

Tanium integreert met het ServiceNow Service Graph Connector-programma

Tanium integreert met het ServiceNow Service Graph Connector-programma image

Nu een groot deel van het personeel niet meer op kantoor, maar vanuit huis werkt en endpoints zich dus niet meer op de bedrijfsnetwerken bevinden maar aan het wifi-netwerk bij mensen thuis hangen, is het belangrijker dan ooit om een nauwkeurige endpoint-inventaris te hebben. Maar met legacy-tools die verouderde gegevens aanbieden en niet samenwerken met externe endpoints is dit een grote uitdaging.

Ik zie bij veel organisaties dat cyber security-teams actief zijn met het reageren op bijvoorbeeld malware outbreaks, ze doen forensisch onderzoek en helpen operationele teams bij het herstellen van kwetsbare systemen. Een veelvoorkomend probleem waar deze teams tegenaan lopen is het uitvoeren van deze taken zonder een nauwkeurige inventaris van de configuration management database (CMDB). Er worden aan de lopende band updates uitgevoerd met verschillende tools die uiteindelijk zorgen voor onnauwkeurige data. Operationele teams hebben vervolgens moeite om inloggegevens te beheren en firewall-poorten open te houden om deze data op te halen. Ze moeten vaak gissen als ze proberen een mogelijk incident of een kwetsbaarheid in kaart te brengen zonder een betrouwbare basis.

Maar niet getreurd! Er is gelukkig goed nieuws op dit gebied. En dat is dat er nu een naadloze integratie bestaat tussen Tanium en ServiceNow.

ServiceNow Service Graph, het next gen systeem voor digitale producten en diensten, richt zich op de volledige technologiestack van infrastructuur tot applicatielaag. Het bevat de CMDB van ServiceNow, de opslagplaats voor alle informatie over infrastructuur, relaties en configuratiebeheer. Service Graph biedt IT-organisaties een solide datafundament voor het beheer van de volledige levenscyclus van digitale producten en diensten. Bovendien ondersteunt het alle ServiceNow-producten, waardoor klanten de technologiecomponenten, mensen en processen kunnen samenbrengen onder één servicegerichte visie. Met deze aanpak kunnen klanten hun bestaande CMDB-investeringen gebruiken om portfolio's te rationaliseren, ontwikkeling te automatiseren, cloud- en beveiligingsactiviteiten te stroomlijnen, risico's te managen en ROI te begrijpen, waardoor ze hoogwaardige bedrijfsresultaten behalen.

Bovendien kunnen organisaties met Tanium honderdduizenden tot meer dan een miljoen endpoints in near real time in kaart brengen en beheren, ongeacht waar ze zich bevinden en zonder dat ze inloggegevens en firewalls moeten beheren. De digitale workflows van ServiceNow stimuleren bedrijfsgroei, vergroten flexibiliteit en verbeteren de productiviteit van medewerkers. Door deze technologieën te integreren, kunnen klanten hun ServiceNow Service Graph en CMDB in near real time aanvullen en up to date houden met door Tanium beheerde endpoints. Zo worden de typische problemen van onbetrouwbare en verouderde CMDB's verleden tijd en heeft men actuele en betrouwbare informatie .

Als onderdeel van het Service Graph Connector-programma, een nieuwe aanduiding binnen het Technology Partner Program, bevat onze nieuwste update voor de ServiceNow Paris-release een gecertificeerde Service Graph Connector in de ServiceNow App Store, die de volgende voordelen biedt:

Het maakt gebruik van de nieuwe Robust Transform Engine (RTE)-functie van ServiceNow. De engine wordt standaard geleverd met verschillende transformatie-API's, die worden gebruikt in de integratie die helpt bij het leveren van consistente data aan de ServiceNow Service Graph en CMDB.

RTE blijft profiteren van de Identification and Reconciliation Engine (IRE) en werkt samen met IRE binnen het systeem voor een betere synchronisatie. Daarnaast maken Service Graph Connectors gebruik van de nieuwe Multisource-engine om data management en de zichtbaarheid van data te vereenvoudigen en te automatiseren.

Het helpt klanten om de mappings beter aan te passen met behulp van IntegrationHub ETL, afhankelijk van hun omgeving.

Goed nieuws dus niet alleen voor IT security teams maar ook voor IT operations. Ze kunnen nu beschikken over ‘the best of both worlds’ dankzij een CMDB met actuele en complete Tanium-endpoint data. Dat dat geen overbodig luxe is blijkt niet alleen uit rapporten van (vooraanstaande) analisten die al een tijd hameren op het altijd inzichtelijk hebben van systemen en processen. Ook ontwikkelingen in de maatschappij, dankzij de pandemie en het feit dat mensen weer vaker op een kantoor gaan maken, zorgen ervoor dat inzicht in endpoints belangrijker is dan ooit.

Door: Wytze Rijkmans Regional Vice President Tanium

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!