Witold Kepinski - 06 oktober 2020

Google Cloud en Reckitt Benckiser versterken customer journey met AI en ML

Google Cloud en Reckitt Benckiser versterken customer journey met AI en ML image

Google Cloud en Reckitt Benckiser (RB) werken samen aan het verhogen van customer engagement nu RB een grootschalige digitale transformatie ondergaat. Reckitt Benckiser is bekend van producten en merken voor gezondheid, hygiëne en voeding. Met de samenwerking kan Google Cloud ervoor zorgen dat de grote schat aan data benut kan worden voor het identificeren van klanten, het versterken van de customer journey en het inzichtelijk maken van consumentengedrag.

De samenwerking legt voor RB de basis om data te beheren en te analyseren, metingen te kunnen doen en geautomatiseerde marketing overal in te kunnen zetten, zowel op de website, socials als in-store – en wellicht nog meer in de toekomst.

"In onze reis naar een schonere, gezondere wereld is deze nauwe samenwerking met Google Cloud een belangrijke mijlpaal voor onze merken. Alleen door gebruik te maken van data kunnen we consumenten en shoppers beter van dienst zijn en betekenisvolle ervaringen voor hen creëren", aldus Fabrice Beaulieu, EVP Group Marketing Excellence & EVP Category Development Organisation Hygiene bij RB

AI en ML voor een betere klantervaring
"We horen elke dag dat data de nieuwe brandstof is voor het mogelijk maken van bedrijfsgroei. In de huidige digitale wereld, waar elke seconde miljarden datapunten worden gecreëerd, kan het vinden van de juiste oplossing voor je bedrijf echter complexer zijn dan verwacht", aldus Saqib Mehmood, SVP Digital Transformation & CIO Hygiene bij RB.

"Bedrijven gericht op consumentengoederen profiteren van hun nabijheid tot de klant, wat hen de kans geeft om volledig nieuwe inzichten en mogelijkheden op te bouwen op basis van data", aldus Chris Ciauri, President EMEA, Google Cloud. "We zijn verheugd om samen met RB aan dit belangrijke initiatief te werken als onderdeel van hun digitale transformatie, door de meervoudige datafeeds van RB samen te brengen in één enkele bron en vervolgens gebruik te maken van de AI- en ML-technologieën van Google om betere consumentenervaringen voor hun merken te creëren.”

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!