MessageBird haalt tweehonderd miljoen dollar op

08-10-2020 | door: Witold Kepinski

MessageBird haalt tweehonderd miljoen dollar op

MessageBird, dat met zijn omnichannel platform-as-a-service wereldwijd communicatie-complexiteit vereenvoudigt, heeft een nieuwe kapitaalinjectie opgehaald van 200 miljoen dollar. Dit gebeurde in een Series C investeringsronde, geleid door Spark Capital, waarin het van origine Nederlandse bedrijf op inmiddels 3 miljard dollar wordt gewaardeerd. Als onderdeel van de investering treedt Will Reed, General Partner bij Spark Capital, toe tot de board van MessageBird.

De investeringsronde, die tijdens de lockdown-periode remote werd georganiseerd, komt voort uit de groeiende vraag naar communicatiemiddelen tijdens diezelfde lockdown. Wereldwijd zoeken bedrijven naar andere manieren om met klanten te communiceren, nu fysiek bezoek aan winkels wordt afgeraden en de traditionele bezetting van callcenters door het thuiswerken onmogelijk is. Dit zorgde ervoor dat MessageBird haar dienstverlening ontwikkelde van een communicatie-platform-as-a-service (CPaaS) naar ‘s werelds eerste omnichannel-platform-as-a-service (OPaaS). De financiering zal worden gebruikt om de omvang van het wereldwijde team van MessageBird te verdrievoudigen en verder uit te breiden naar kernmarkten in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het bedrijf start bovendien officieel een ‘Work from Anywhere’-beleid.

Het omnichannel platform stelt bedrijven in staat om overal vandaan te communiceren met klanten via WhatsApp, SMS, voice, Messenger, WeChat, Google Business Messaging, Line en Telegram, en alle klantinteracties te verzamelen in één overzicht.

De investering wordt gedaan met medewerking van Bonnier, Glynn Capital, LGT Lightstone, Longbow, Mousse Partners en New View Capital, plus de bestaande investeerders Accel, Atomico en Y-Combinator.

Robert Vis, oprichter en CEO van MessageBird: “Ik wil in een wereld leven waarin ik een bedrijf een berichtje kan sturen en nooit meer in de wacht hoef te staan. MessageBird is de eerste met een omnichannel platform-as-a-service gebaseerd op het idee dat klanten supermakkelijk moeten kunnen communiceren met bedrijven op de manier die zij wensen. Deze nieuwe investeringsronde is het bewijs dat die behoefte wereldwijd aanwezig is en ook geldt voor traditionele bedrijven. Wij hebben het product om hen daarbij te helpen.”

Terug naar nieuws overzicht