GTDC rapport toont voordelen aan van two-tier Go-To-Market Strategie
Een nieuw rapport in opdracht van Global Technology Distribution Council (GTDC) toont aan dat een indirect partner gestuurde Go-To-Market strategie consequent betere resultaten oplevert dan andere GTM strategieën.
Het rapport “Distribution’s Edge: An Economic Analysis of Routes to Market for ICT Products and Services,” is een update van twee GTDC rapporten van 10 jaar geleden en onderzoekt wat er nodig is om voor een optimale GTM strategie, gebaseerd op prijzen van technologie, doelgroep, volwassenheid van markten, technologie, etc. Het neemt vooral de directe, single-tier en partner gestuurde two-tier modellen onder de loep, waarbij belangrijke economische factoren en werkelijke data worden vergeleken.
“De conclusies geven een vertrouwelijk beeld van de Go-To-Market strategieën in onze branche, waaronder nuances die veel mensen waarschijnlijk niet kennen of begrepen hebben,” zegt Frank Vitagliano (foto), CEO van GTDC. “Het is erg belangrijk om te weten dat deze onderwerpen dagelijks onderwerp van gesprek zijn binnen IT-bedrijven over de gehele wereld. De conclusies van dit rapport verdienen het om nu doorverteld te worden, evenals 10 jaar geleden.
Alhoewel elk van de drie business modellen voor- en nadelen kennen, toont “Distribution’s Edge” in een economische analyse en voorspellingen aan, dat het two-tier model consistent goede resultaten oplevert, zowel voor traditionele leveranciers van fysieke producten als voor nieuwe cloud based leveranciers van software as a service (SAAS).
Het onderzoek beschrijft vier echte bedrijven en hun 2020 GTM strategieën, met dank aan informatie van Vation Ventures, LLC, een consultant voor high-tech vendors.
“Dit onderzoek onderschrijft de economische waarde die distributeurs al vele jaren aan hun technologie partners bieden,” aldus Vitagliano.
Tijdens GTDC Summit 2020, een wereldwijd online event op 10 november a.s. wordt dieper ingegaan op de bevindingen in “Distribution’s Edge,” tijdens sessies, round tables, en andere exclusieve content inzake de laatste ontwikkelingen in IT distributie.
“Distribution’s Edge” is ontwikkeld door CommCentric Solutions en Vation, twee channel business experts. Voor de totstandkoming hebben de auteurs verkoopinformatie, bevindingen van marktonderzoekers uit de branche (waaronder Vation) en financiële informatie van vendors en distributeurs. Aanvullend hebben de auteurs een serie kwalitatieve interviews afgenomen met analisten uit de branche, leiders en, channel deskundigen en ontwikkelaars van technologie.