Newion leidt investeringsronde in Mediatool
Mediatool, het bedrijf dat mediabeheersoftware aanbiedt voor omnichannel marketeers, heeft € 2,5 miljoen ontvangen in een investeringsronde onder leiding van Newion, early stage investor in B2B softwarebedrijven, samen met J12 Ventures, Almi Invest en huidige investeerder Twig.
Het Zweedse bedrijf Mediatool helpt internationale marketingprofessionals van brands en bureaus bij het plannen, uitvoeren, analyseren en leren. Het bedrijf werd in 2014 opgericht door Alexander Högman (CEO), Magnus Ohlin, Joakim Landberg en Ludwig Magnusson. Met minimale investeringen en veel energie verkoopt het team met succes een product dat geliefd is bij de klanten.
Het doel van de nieuwe investering is om Mediatool verder te ontwikkelen als een marktleider, door de manier waarop marketeers werken en hun marketingbudgetten besteden te veranderen. Met Mediatool kunnen klanten zoals Klarna en Estée Lauder datagestuurd beslissingen nemen op basis van een uitgebreid overzicht van alle marketingactiviteiten.
Alexander Högman, mede-oprichter en CEO van Mediatool: "Ik ben opgetogen en trots dat ik ondersteuning krijg van zulke bekwame en ervaren beleggingsondernemingen. Naast wat we met deze investering kunnen bereiken terwijl we opschalen, zijn we verzekerd van ervaren teams tijdens deze journey. We zullen onze focus op leiderschap binnen onze niche voortzetten en de organisatie opschalen voor de groeiende vraag vanuit de markt."
John Sjölander, Partner bij Newion: “Soms ontdek je een team dat gewoon echt geobsedeerd is door het bouwen van een geweldig product voor hun klanten. Het team van Mediatool doet dit en hun passie om klanten tevreden te stellen heeft ons geïntrigeerd. Met deze deal bewijzen we dat we goede deals kunnen sluiten in de Scandinavische landen, en dat we goed samenwerken met Mediatool, J12 Ventures, Almi Invest en Twig."