IDC: omzetkans van SAP partners verdubbelt binnen vier jaar

Karl Fahrbach, Chief Partner Officer SAP

16-10-2020 | door: Witold Kepinski

IDC: omzetkans van SAP partners verdubbelt binnen vier jaar

SAP heeft aangekondigd dat een nieuw IDC economisch impactmodel voorspelt dat de inkomsten die SAP-partners genereren in de komende vier jaar bijna zullen verdubbelen. De IDC Vendor Spotlight, gesponsord door SAP, ‘Partner Opportunity in a Changing World’, voorspelt dat de partnerinkomsten kunnen groeien van 141 miljard dollar dit jaar naar 260 miljard dollar in 2024. Cloud-inkomsten zullen meer dan verdubbelen naarmate bedrijven digitale transformatie bevorderen.

SAP debuteerde het onderzoek tijdens het virtuele evenement ‘What's Next: Business Insights for SAP Partners’.

In combinatie met de verwachte uitbreiding van de SAP-partnereconomie, schat IDC dat de nieuwe werkgelegenheid in het ecosysteem zal toenemen tot 1,6 miljoen werknemers in 2024, tegen 1 miljoen in 2020. Van de 600.000 nieuwe werknemers in het SAP-ecosysteem zullen 280.000 nieuwe consultant rollen zijn.

Cloud

De gegevens tonen aan dat als gevolg van de pandemie-gedreven toename van het werken op afstand, de inspanningen voor digitale transformatie toenemen en dat bedrijven naar verwachting meer zullen uitgeven aan cloud-gebaseerde oplossingen. Dit vertaalt zich in een cloud-marktkans van 204,4 miljard dollar voor SAP-partners van nu tot eind 2024. Deze cloud-omzet vertegenwoordigt 68 procent van de totale netto-nieuwe kansen voor onze partners in die periode.

"De pandemie heeft de digitale transformatie naar alle uithoeken van de onderneming gestimuleerd, zodat bedrijven zich kunnen aanpassen en blijven werken", aldus Steve White, vice-president van channels en allianties bij IDC. "Naarmate de economische situatie zich blijft ontvouwen en bedrijven hun focus verleggen van veerkracht naar herstel, zullen bedrijven die gebruikmaken van digitale en cloudgebaseerde oplossingen flexibeler en toekomstbestendig zijn, en we zien dat die erkenning een aanzienlijke acceptatie stimuleert."

Partner ecosysteem

SAP gaf opdracht voor het onderzoek om de impact van het huidige economische landschap op het partnerecosysteem te onderzoeken. Tijdens de pandemie hebben SAP-partners over de hele wereld nieuwe oplossingen gecreëerd om klanten en eindgebruikers beter van dienst te zijn.

Het in de VS gevestigde Rizing integreerde bijvoorbeeld SAP SuccessFactors-oplossingen en wereldwijde COVID-19-gegevens in zijn eigen data-analyse-app Lyra. Dit om inzicht te bieden om het welzijn van medewerkers te stimuleren, gelokaliseerde communicatie- en responsplannen te maken en bedrijfscontinuïteit en risicobeheerplannen te ondersteunen. Fujitsu kondigde zijn Open COVID-belofte aan om vrije toegang tot de intellectuele eigendomsrechten van deelnemers, waaronder SAP, mogelijk te maken om de wereldwijde verspreiding van de ziekte tegen te gaan.

"Dit onderzoek bevestigt de enorme en voortdurend groeiende marktkansen voor SAP-partners", zegt Karl Fahrbach (foto), Chief Partner Officer, SAP. “De SAP partnercommunity van de volgende generatie stimuleert de aanhoudende groei door partnergerichte verkoop en service tot stand te brengen en op nieuwe manieren in contact te komen met klanten gedurende hun levenscyclus. Dit hogere niveau van ecosysteembetrokkenheid kan de klanttevredenheid verhogen en leiden tot een snellere time-to-value. Ook wordt de lifetime value van de klant verbeterd "

Terug naar nieuws overzicht
Cloud