Canalys belicht winnaars en verliezers onder reseller categorieën

Alastair Edwards, Chief Analyst bij Canalys

20-10-2020 | door: Witold Kepinski

Canalys belicht winnaars en verliezers onder reseller categorieën

Canalys analist Alastair Edwards (foto) belichtte tijdens het Canalys Channels Forum kansen en gevaren in het snel veranderende tijdperk.

In zijn presentatie ‘Bulletproofing your Business’ laat Edwards zien dat bijna veertig procent van vaak kleinere Europese resellers, onder andere die gevestigd zijn in Zuid-Europa, in het 2e en 3e kwartaal van 2020 een lagere omzet hebben geboekt. Dat komt, aldus Edwards, omdat veel MKB-klanten de hand op de knip houden. Veel channel partners moesten de laatste maanden flinke slagen maken om zich aan te passen aan de nieuwe omstandigheden. 

Twee-derde van de resellers investeert inmiddels in virtuele verkoop en 61 procent in digitale marketing.  Bijna 50 procent van de resellers, vaak de grotere partijen zoals Bechtle en Computacenter, zien daardoor hun winsten stijgen. Dat komt omdat ze klanten uit de zorg en overheid hebben die hogere budgetten uittrekken voor tech-toepassingen.

Het belangrijkste voor resellers is om innovatief en uniek te blijven of te worden, zo adviseert Edwards: "Innovatief betekent niet dat elke reseller nu overhaast bijvoorbeeld meer als developers in dienst moet nemen. Het gaat in eerste instantie vooral om het bevorderen van creativiteit bij de bestaande medewerkers. Geef uw personeel de benodigde tools en de kracht om te innoveren.”

Door: Witold Kepinski

Terug naar nieuws overzicht
Hardware