Witold Kepinski - 23 oktober 2020

VMware wil met partners groeien in tijdperk van digitale transformatie

VMware wil met partners groeien in tijdperk van digitale transformatie image

VMware wereldwijde channel manager Sandy Hogan en Jean Philippe Barleaza, EMEA VP Channel, Alliances and General Business, spraken onlangs de channel partners virtueel toe tijdens het Canalys Channels Forum. VMware benadrukte daarbij zijn partner-first-benadering: in de toekomst wil het bedrijf partners eerder bij de processen betrekken en feedback implementeren. Op deze manier kunnen investeringskansen en verbeterpunten eerder worden geïdentificeerd.

Hogan is sinds kort senior vice president bij VMware voor de worldwide commercial en partner sales. Ze werkte eerder 15 jaar bij Cisco, waaronder als SVP bij de digital transformation group. Hogan zegt dat VMware de partner-first strategie zal gaan versterken, waarbij transparantie, openheid en frequentie in communicatie voorop zal staan. Hierbij wil VMware met zijn partners voor klanten de toepassing van elke app vanuit elke cloud en op elk device mogelijk maken. Dit biedt kansen voor partners om te groeien op het gebied van remote working oplossingen voor de digital workforce en workplace.

Cloud

Daarnaast kunnen partners klanten helpen met modernisatie via infrastructuur. De meeste middelgrote en grote bedrijven zullen tegen 2022 een hybride cloud- of multicloud-strategie voeren. Daarbij is het van belang met de juiste IT-beslissers in gesprek te blijven, want veel cloud-aankopen worden door line- of business managers genomen, onder andere in de groeimarkt die e-commerce heet. Het is aan de partner zijn waardepropositie te versterken en de cloud-reis aan te gaan. Hierbij is het samenwerken met andere partners via een partner-tot-partner-ecosysteem cruciaal. In verband hiermee adviseert VMware zijn partners ook om AWS-partner te worden om samen krachtige cloud diensten, zoals vSphere en Tanzu container workloads, te kunnen leveren. Inmiddels zijn er in de EMEA meer dan 200 VMware Cloud Providers.

App modernisatie

Barleaza zegt dat VMware zeer partner-centrisch is en voor meer dan 90 procent indirect verkoopt. De komende tijd ziet hij veel kansen voor partners op het gebied van cloud, services en het zorgen van business outcomes en goede user experience (UX) bij klanten vanuit een zogenaamde ‘trusted advisor’ rol. Daarom adviseert hij partners zich te specialiseren door middel van een Master Services Compentency. Dit stelt partners in staat om hun klanten te ontzorgen met app-modernisatie, digitale transformatie, business continuity en een sterke security omgeving. VMware partners zorgen dan voor de beste customer experience (CX) bij hun klanten.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!