Centralpoint kiest voor Merkle

Luuk Slaats, CEO Centralpoint

23-10-2020 | door: Witold Kepinski

Centralpoint kiest voor Merkle

Na een intensief RFP traject heeft Centralpoint voor Merkle Nederland gekozen als strategisch partner en digitaal marketing bureau voor het invullen van de groeiambities als grootste IT-reseller van de Benelux.

Centralpoint ondersteunt bedrijven onder andere op het gebied van consultancy, e-commerce-oplossingen en dienstverlening rondom beheer, beveiliging en logistiek van IT-hardware. Merkle Nederland heeft de opdracht om de digitale activiteiten van Centralpoint samen met het interne team naar het hoogste niveau te brengen en Centralpoint als sterk merk in de markt te positioneren. De eerste stappen in de samenwerking zijn inmiddels gezet met de lancering van de nieuwe pay-off van Centralpoint: ‘get IT done’.

De samenwerking omvat de volledige service van Merkle, zoals Digitale Strategie, Creatie, Search Marketing, CRM, Digital Advertising & Analytics en Google Cloud for Marketing. Daarnaast zet Merkle al haar ervaring in met betrekking tot het werven, opleiden en trainen van digitaal talent voor het interne Centralpoint marketing team. Dit met als doel dat de marketeers van Centralpoint een groot gedeelte van de operationele- en tactische werkzaamheden zelf zal uitvoeren.

Digital Marketing

Luuk Slaats (foto), CEO Centralpoint: ”Als digitale marktleider zijn we continu bezig onszelf te verbeteren en willen we de voorsprong binnen het B2B segment graag verder uitbouwen. Om deze redenen zijn we op zoek gegaan naar één strategisch sterke partner. De aanpak van Merkle, waarbij alle digitale marketing activiteiten op elkaar aansluiten en onze klanten altijd centraal staan, sluit volledig aan bij onze ambities. We kijken ernaar uit om samen met Merkle verder te bouwen aan een nog sterker Centralpoint!’’

Arjen Hettinga, MD Digital Marketing & Analytics bij Merkle Nederland: “We zijn erg blij dat Centralpoint voor Merkle Nederland heeft gekozen. De ambitie en aanpak sluit naadloos aan op de visie van Merkle Nederland met betrekking tot hybride marketing. Vanaf de eerste kennismaking was er een duidelijke klik tussen de teams. Tijdens het RFP traject ontstond een natuurlijk samenwerking. We kijken er erg naar uit om samen met het team van Centralpoint aan te slag te gaan en de ambities en doelstellingen waar te maken.”

Terug naar nieuws overzicht