KPN ziet omzet en winst dalen mede door coronacrisis

Joost Farwerck, CEO KPN

28-10-2020 | door: Witold Kepinski

KPN ziet omzet en winst dalen mede door coronacrisis

KPN zag zijn omzet in het derde kwartaal dalen van 1,37 naar 1,3 miljard euro. Dit werd mede verorozaakt door de impact van de coronacrisis de zakelijke diensten. De winst daalde naar 132 miljoen euro.

Joost Farwerck, CEO van KPN, zegt over de resultaten: "Het afgelopen kwartaal zagen we bemoedigende ontwikkelingen in de consumentenmarkt. Voor het eerst sinds 2017 zagen we weer groei in het aantal mobiele abonnees en zagen we een sterke instroom van glasvezelklanten die de stabilisatie van onze breedband base ondersteunt. We hebben een toegenomen aantal huishoudens aangesloten op glasvezel en we zien een groeiende vraag naar deze best-in-class-verbinding. In de zakelijke markt gaan we door met het migreren van klanten naar een vereenvoudigd en toekomstbestendig portfolio, ondanks de tegenwind door COVID-19. In juli hebben we ons 5G-netwerk geactiveerd – een mijlpaal die nieuwe toepassingen in sectoren als de gezondheidszorg en de mobiliteitssector mogelijk maakt. Het Wholesale-segment laat opnieuw solide resultaten zien op basis van ons open netwerk."

Farwerck meldt verder: "KPN speelt een cruciale rol in het verbonden houden van de Nederlandse samenleving en we blijven de ontwikkelingen rondom COVID-19 nauwlettend in de gaten houden. We hebben er vertrouwen in dat we onze kostenstructuur adequaat kunnen aanpassen aan de ontwikkelende economische omstandigheden. We zijn bovenal trots op de flexibiliteit en veerkracht van onze collega’s die in deze uitdagende tijden service verlenen aan al onze klanten. We hebben zowel een sterke balans- als liquiditeitspositie, en met solide resultaten in het derde kwartaal zetten we onze strategie voort zoals gepland. Dit stelt ons ertoe in staat om meer specifieke vooruitzichten voor het hele jaar af te geven en we verwachten dat de adjusted EBITDA AL aan de hoge kant zal uitkomen ten opzichte van de eerder afgegeven verwachting. We kijken er naar uit om u eind november verder te informeren tijdens de strategie update."

Terug naar nieuws overzicht