Pure Storage tweakt Partner Program met incentives, marketing en As a Service

Matthieu Brignone, VP Channel EMEA & LATAM bij Pure Storage

05-11-2020 | door: Witold Kepinski

Pure Storage tweakt Partner Program met incentives, marketing en As a Service

Pure Storage, aanbieder van all flash storage en data management toepassingen, heeft verdere uitbreiding aangekondigd voor het Pure Partner Program om partners te voorzien van meer incentives, marketing, ondersteuning en educatieoplossingen. Pure kondigt ook de beschikbaarheid aan van het nieuwe Pure Wavemakers Program om partners te belonen die het meeste succes hebben met het verkopen van oplossingen, trainingen en sales. "Pure is een 100 procent kanaalgericht bedrijf en het programma zet partners op de eerste plaats", zegt Matthieu Brignone (foto), VP Channel EMEA & LATAM bij Pure Storage in gesprek met Dutch IT-channel.

De uitbreidingen maken het partners makkelijker om de Moderne Data Experience te leveren met storage-oplossingen die naadloos, flexibel en betrouwbaar zijn en een abonnement op innovatie bieden. Het Pure Partner Program evolueert voortdurend om ervoor te zorgen dat partners altijd kunnen beschikken over wat ze nodig hebben om Pure-oplossingen te leveren.  "We blijven op één lijn met onze partners en verbeteren ons programma op basis van hun feedback. Ons programma blijft uniek omdat we een 100% kanaalgericht bedrijfsmodel hebben", zegt Matthieu Brignone, VP Channel EMEA & LATAM bij Pure Storage: "We streven ernaar om onze partners te voorzien van middelen die hun leven makkelijker maken en hen in staat stellen om met Pure te groeien en hun doelstellingen en zakelijke verwachtingen te overtreffen." Brignone benadrukt verder: “Ondanks corona hebben we sinds maart geen slow-down van de business gezien. Integendeel, we zien landen zoals Nederland en Duistland groeien en die opgaande lijn was wel een beetje een verassing gezien de economische omstandigheden. Dat geldt net alleen voor onszelf, geen van onze partners in Nederland heeft een negatieve impact van corona ondervonden.”

De verbeteringen zijn bedoeld om partners op te leiden, te ondersteunen, te belonen en om ze meer mogelijkheden te geven hun klanten een Moderne Data Experience te leveren. De updates stellen partners in staat om naadloze oplossingen te leveren, aldus Brignone.

Versterken van partners in een virtuele wereld:

Pure heeft onlangs een nieuw Partner Portal opgezet dat de nieuwste verkoop- en technische middelen, trainingen, gepersonaliseerde marketingcampagnes, een digital asset library, social selling content en meer biedt, allemaal binnen handbereik van de partners.

Pure heeft ook de Pure Sizer Tool uitgebreid, het platform dat wordt gebruikt voor het dimensioneren van FlashArray //X. De tool beveelt ook configuraties aan en komt met extra modellen die mogelijk in aanmerking komen, gebaseerd op Pure1's backend analytics. Met deze uitbreiding hebben partners nu toegang tot de Pure Sizer Tool voor de FlashArray //X70- en //X90-modellen, waardoor ze direct toegang hebben tot informatie over performance en capaciteit voor het gehele FlashArray //X-portfolio. Partners kunnen configuraties op basis van behoefte aan capaciteit en performance aanpassen aan de hand van input uit de IT-omgeving van de klant en vaststellen welke capaciteits- en omgevingsspecificaties nodig zijn voor een FlashArray.

Technische Partner Community beloond met Pure WaveMakers

Vanwege de vraag naar partners, introduceert Pure een wereldwijde technische partnergemeenschap, Pure WaveMakers genaamd. Partners krijgen hiermee extra middelen om met succes de verkoop te versnellen en uit te breiden. Tegelijkertijd vormen zij een unieke technische gemeenschap waar ze op kunnen vertrouwen. Het programma biedt partners toegang tot exclusieve evenementen en biedt specifieke inhoud en training. Pure WaveMakers-partners krijgen een uitgebreide preview van komende aankondigingen. Ook hebben ze toegang tot een nieuw online netwerk van hun collega's en tot de technische resources van Pure - allemaal toegankelijk via het Pure Partner Portal. Het programma onderscheidt drie niveaus: Members, Champions en Legends. Naarmate de partners hun omzet verhogen, aanvullende trainingen volgen en promotie-initiatieven afronden, zullen ze doorstromen naar het volgende niveau. Het Pure WaveMakers programma is vanaf 16 november beschikbaar voor gekwalificeerde partners. Brignone: “Pure Wavemakers is speciaal bedoeld voor de technische teams van onze partners, daar hadden we tot nu toe eigenlijk niets voor. De bedoeling is het opbouwen van een technische community rond de Pure-oplossingen. Het is een ‘’invitation only’ community voor partners die al een relatie hebben met Pure. We bieden deze community previews van nieuwe producten en roadmaps, specifieke technische trainingen en rechtstreekse contacten met technische experts van Pure.”

Uitbreiding van de opleidings- en trainingsmogelijkheden

De trainingsmiddelen van Pure zijn geëvolueerd om aan de behoeften van de partners te voldoen en hen in staat te stellen hun kennis met het portfolio te laten groeien. Partners kunnen nu een gepersonaliseerd leertraject volgen op basis van hun specifieke rol. De training kan op een selfservice manier worden gevolgd met on-demand cursussen, maar ook met trainingen die door instructeurs worden gegeven, met hands-on demo's en allemaal online. Er zijn ook nieuwe trainingen beschikbaar voor de verkoop van abonnementen en nieuwe use cases voor de opslag van bestanden en objecten. Brignone: “In de kern is ons partnerprogramma hetzelfde gebleven. Wat we hebben gedaan is op korte termijn een aantal extra tools beschikbaar gemaakt voor de partners. Daarmee komt er meer focus op de cloud en op virtuele demo’s. Die demo’s kunnen gebruik maken van werkelijke klantdata om een realistisch beeld te geven. Het is als het ware een Proof of Concept on site. Gecombineerd met ons aanbod ‘as-a-service’ kunnen partners hun klanten ook een gedegen analyse aanbieden. De ervaring tot nu toe is dat we hiermee een conversie van 90 procent bereiken.”

Meer investeringen in incentives voor partners

Pure biedt extra incentives voor partners die nieuwe klanten verwerven en voor partners die Pure as-a-Service verkopen. Pure-as-a-Service maakt dynamische storage mogelijk, biedt flexibel on-demand gebruik en stelt partners in staat om kun klanten een probleemloze cloudervaring te leveren. Daarnaast beloont Pure loyale partners met VIP-punten, die zij kunnen inwisselen voor beloningen op basis van hun transacties. Brignone: “We dachten dat Pure-as-a-Service erg aantrekkelijk zou zijn voor middelgrote organisaties, maar het blijkt ook direct aan te slaan bij grote bedrijven en dat hadden we niet verwacht. IT op abonnementsbasis kennen we al jaren natuurlijk. Maar corona heeft ‘as-a-service’ en het overstappen naar de cloud versneld, al valt niet te achterhalen hoe groot die invloed precies is. Storage-as-a-service is een nieuwe manier van denken, de kapitaalinvesteringen waar iedereen aan gewend is, zijn niet meer nodig. Wel hebben we gemerkt dat niet iedere partner helemaal klaar is om ‘as-a- service’ te leveren. De overstap van het verkopen van hardware naar abonnenten op een service vergt wel een omschakeling. Het is echt iets anders dan een ‘one shot sell’. Ik denk dat het een overgangsperiode vergt.”

Pure biedt partners opleidingen, beloningen en support zodat zij op één lijn blijven met de continue technologische innovatie van Pure. De basisprincipes van het Pure’s partnerprogramma, eenvoud en transparantie, blijven intact gedurende de evolutie van het programma. Meer informatie voor potentiële partners: https://www.purestorage.com/partners.html.

Terug naar nieuws overzicht