Witold Kepinski - 10 november 2020

Adobe neemt Workfront over

Adobe neemt Workfront over image

Adobe heeft aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst heeft gesloten om Workfront, een werkbeheerplatform voor marketeers, over te nemen voor 1,5 miljard dollar, onder voorbehoud van gebruikelijke aankoopprijsaanpassingen.

Met meer dan 3.000 klanten en een miljoen gebruikers is Workfront een oplossing waarop marketeers elke dag vertrouwen om content efficiënt te beheren, marketingcampagnes te plannen en bij te houden en complexe workflows voor teams uit te voeren.

Adobe-oplossingen vormen het kruispunt van creativiteit en beheer van klantervaringen en zijn cruciaal voor marketeers, creatievelingen, analisten en nu voor operations managers zo beweert Adobe. Adobe Creative Cloudcreatieve apps en services voor iedereen, van studenten tot influencers op sociale media, tot professionele fotografen, filmmakers en ontwerpers. Adobe Experience Cloud is een oplossing voor content en commerce, klantreisbeheer en klantgegevens en -inzichten, allemaal gebouwd op een open platform, waardoor bedrijven van elke omvang in elke branche uitzonderlijke klantervaringen op schaal kunnen leveren.

Om aan de toenemende verwachtingen van B2B- en B2C-klanten te voldoen, zijn grote hoeveelheden content en gepersonaliseerde marketingcampagnes nodig die razendsnel en op grote schaal worden geleverd. Dit moet worden bereikt over steeds meer verspreide teams, aangezien werken op afstand steeds belangrijker wordt in de huidige omgeving en de toekomst van werk opnieuw wordt gedefinieerd. De combinatie van Adobe Experience Cloud en Workfront zal efficiëntie, samenwerking en productiviteitswinst opleveren voor marketingteams die momenteel worden uitgedaagd met silo-oplossingen voor werkbeheer, zo meent Adobe.

Workfront is specialist in het orkestreren van marketingworkflows. Het platform van Workfront is flexibel en uniek ontworpen voor de onderneming, met uitgebreide integratiemogelijkheden die eenvoudig kunnen worden geconfigureerd om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van bedrijven van elke omvang.

Adobe en Workfront zijn al lang bestaande partners met sterke productsynergieën en een groeiende basis van meer dan 1.000 gedeelde klanten. Workfront is uitgerust met API's die een verbinding met Adobe Creative Cloud en Adobe Experience Cloud mogelijk maken. Gedeelde Adobe- en Workfront-klanten zijn onder meer Deloitte, Under Armour, Nordstrom, Prudential Financial, T-Mobile en The Home Depot.

Na afsluiting zal Alex Shootman, CEO van Workfront, het Workfront-team blijven leiden en rapporteren aan Anil Chakravarthy, executive vice president en general manager, Digital Experience Business en Worldwide Field Operations.

De transactie, die naar verwachting zal worden afgerond tijdens het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2021 van Adobe, is onderhevig aan goedkeuring door de regelgevende instanties en de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden. Tot de transactie is afgerond, zal elk bedrijf onafhankelijk blijven opereren.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!