Verkoop slimme accessoires komend jaar goed voor half miljard stuks

Verkoop slimme accessoires komend jaar goed voor half miljard stuks

Verkoop slimme accessoires komend jaar goed voor half miljard stuks

15-11-2020 | door: Witold Kepinski

Verkoop slimme accessoires komend jaar goed voor half miljard stuks

De meest recente voorspelling van Canalys verwacht dat de verzending van smartphoneaccessoires, namelijk draagbare wearables en True Wireless Sound (TWS) apparaten, in 2021 respectievelijk meer dan 200 miljoen stuks en 350 miljoen stuks zal bedragen.

Naarmate de pandemie van COVID-19 wereldwijd groter werd, richtten consumenten hun aandacht op slimme draagbare en slimme hoorbare accessoires . Canalys-onderzoek toont aan dat in vergelijking met smartphones, draagbare bandjes en TWS-oordopjescategorieën veerkrachtiger zullen zijn tegen de pandemie, met naar verwachting een gezonde groei van 32% in 2020. Naast China en Noord-Amerika, zal de groei van slimme accessoires in de regio's Azië-Pacific en Europa naar verwachting sterk zijn.

Draagbare wearables en TWS-oordopjes zijn enkele van de weinige strategische winnaars in de tech markt van 2020. "De pandemie zal de vervangingscycli voor smartphones verlengen zo meldt Canalys Research Analyst Cynthia Chen. "De aandacht van de consument voor gezondheid en welzijn is aanzienlijk toegenomen tijdens de pandemie, wat een geweldige kans is voor draagbare apparaten, zoals die van Xiaomi, Garmin, Fitbit en Huami enz. De vraag naar devices voor activiteiten binnenshuis, zoals leren op afstand, thuiswerken en home entertainment, buitensport en recreatie bleven ook stijgen. Dit luidt een grotere groei in dan verwacht, vooral voor TWS-hoofdtelefoons, zoals die van Apple, Samsung, Jlab en QCY enz. " TWS-oordopjes zullen naar verwachting met 39% groeien in 2021 tot meer dan 350 miljoen stuks. Die groei is veel robuuster dan van draagbare wearables, die naar verwachting in hetzelfde jaar met 12% zullen groeien.

Chinese smartphoneverkopers kijken ook uit naar groeimogelijkheden in overzeese markten in de categorieën draagbare wearables en TWS-hoofdtelefoons. "Ondanks de waarschijnlijkheid dat ze meer tijd nodig hebben om te herstellen van de pandemie, zijn landen in Zuidoost-Azië aantrekkelijk vanwege de grote bevolkingsgroep en de nabijheid van China. Sommige Chinese spelers die al over gevestigde kanalen beschikken, maken gebruik van grensoverschrijdende e-commerceplatforms om bereik gebruikers en verzendapparaten rechtstreeks vanuit China of Hong Kong", voegde Chen toe. "Chinese spelers zijn goed voorbereid om meer keuzes te bieden, vooral met betaalbare en aantrekkelijke apparaten die goed aansluiten bij lokale gebruikers. Er wordt van hen verwacht dat ze een grote rol zullen spelen bij het stimuleren van de algehele APAC-regio om Noord-Amerika te overtreffen en de op een na grootste regio te worden voor draagbare banden en TWS-koptelefoons in 2024."

Leverancier moeten nog steeds alert zijn op de mogelijkheid dat opeenvolgende coronainfectiegolven hun IoT-uitbreidingsplannen beïnvloeden, aldus Chen. "Hoewel van gebruikers wordt verwacht dat ze hun uitgaven verlagen, blijven ze eisen dat apparaten nog meer doen en een uitstekende gebruikerservaring bieden. De uitdaging hier is om incrementele upgrades te brengen naar steeds goedkopere apparaten en tegelijkertijd een naadloze integratie te garanderen die zich moet vertalen in waardevolle functies voor gebruikers die hen ondersteunen op gebieden als wellness en smartphone-entertainment", voegt Chen toe.

Terug naar nieuws overzicht