Witold Kepinski - 18 november 2020

HPE verbetert Partner Ready-programma

HPE verbetert Partner Ready-programma image

Hewlett Packard Enterprise (HPE) introduceert updates aan het HPE Partner Ready-programma om partners te ondersteunen in hun transformatie naar de verkoop van ‘As-a-Service’-oplossingen en om meer omzetmogelijkheden te ontwikkelen in het mkb-segment. Via het HPE Partner Ready-programma beschikken partners in het aankomende fiscale jaar over een winstgevend compensatiemodel, toegang tot financiële resources en sterke activatiemogelijkheden. Het programma verzorgt bovendien een gepersonaliseerde leeromgeving die partners in staat stelt zich onderscheiden in competitieve markten.

De meer dan 80.000 partners in het HPE partnerecosysteem zijn goed voor bijna 70 procent van de jaarlijkse omzet van HPE. Het partnerkanaal geldt ook als een sterke driver voor de verkoop van ‘As-a-Service’-oplossingen; indirecte HPE Greenlake-orders zijn gestegen met maar liefst 85% ten opzichte van vorig jaar.

HPE annonceert de volgende programma-updates:

Partnerervaring

AI-gedreven offertes: Om de cyclus van deals soepeler te laten verlopen kunnen partners gebruikmaken van de Primary Storage Opportunity Engine (PSOE). Daarmee creëren partners razendsnel een voorstel met vooraf goedgekeurde offertes, performancedata en bijbehorende InfoSight-intelligentie. Zo leggen ze een eenvoudig te begrijpen voorstel sneller voor aan een klant.

HPE FlexOffers: HPE verbetert de aankoopervaring waardoor partners op-maat-gemaakte BTO (built-to-order) productconfiguraties kunnen ontwikkelen. Deze zijn beschikbaar met bundelkortingen en worden direct vanuit de distributievoorraad geleverd. Deze mogelijkheid is vanaf november 2020 wereldwijd beschikbaar en ingebouwd in HPE iQuote, HPE’s offertetool die realtime vooraf goedgekeurde kortingen en actieprijzen toont.

Verbeterde salescertificaten: Via het nieuwe HPE Sales Pro Learning Center zijn nieuwe verkoopcertificeringen voor het aankomende jaar beschikbaar. Deze mobielvriendelijke, interactieve ervaring brengt partners sneller op de hoogte van de HPE-strategie en zorgt via ‘learning checks’ dat partners de inhoud sneller begrijpen. Daarmee voltooien ze de volledige certificering binnen HPE Sales Pro.

Uitgebreid demoprogramma: Het HPE demoprogramma bevat nieuwe demo’s, eenvoudigere toegang tot het HPE-portfolio en de mogelijkheid om eigen demoapparatuur tegen korting in te kopen. Partners hebben toegang tot interactieve demo’s op het HPE Demo Portal. Dit portaal biedt gesimuleerde omgevingen waar gebruikers HPE-oplossingen kunnen uitproberen. Daarnaast kunnen partners live of opgenomen demo’s en proof of concepts blijven gebruiken, en beschikken ze over virtuele tours door de HPE Customer Innovation Centers.

As-a-Service

‘As-a-Service’ enablement: Met de nieuwe ‘HPE GreenLake Introduction and Business Planning Workshop’ helpt HPE partners bij het definiëren van hun ‘As-a-Service’-strategie en de verkoop van HPE GreenLake. De workshop bestaat uit sessies met HPE GreenLake transformatie-experts. Zij adviseren partners over groeimogelijkheden en de integratie van HPE GreenLake in serviceportfolio’s.3

Competitieve beloning: Het HPE Partner Ready-programma behoudt een van de meest competitieve ‘As-a-Service’-compensatiemodellen. Daarmee ontvangen partners een drie tot vijf keer hogere compensatie voor de verkoop van producten in strategische focusgebieden zoals HPE GreenLake, het HPE Ezmeral Software-portfolio en het HPE Storage-portfolio.

MKB

Marge- en prijsbescherming: HPE ondersteunt partners die zich op volledig nieuwe klanten richten met opties voor voordelen vooraf en prijsbescherming.

Promoties en beloningen: HPE breidt mogelijkheden voor partners die zich op het mkb-segment richten uit met behulp van promoties en specifieke incentives en bonussen in het toonaangevende HPE ENGAGE & GROW-programma en HPE Financial Services.

Gezamenlijke verkopen in het mkb: Om partners uit het hele ecosysteem te helpen bij hun winstgevendheid breidt HPE de mogelijkheden voor gezamenlijke verkoop tussen solution providers en service providers uit. De nieuwe producten zijn beschikbaar via het Cloud28+-platform en de community.

“Elk jaar verbeteren we ons Partner Ready-programma op basis van de feedback van partners. Daardoor bieden we het kanaal een sterke combinatie van salesactivering, financiële incentives en beloningen om gezamenlijk succes te boeken”, aldus George Hope, HPE Worldwide Head of Partner Sales. “Onze ‘as-a-Service’-strategie zorgt voor ongelooflijk veel tractie via partners. Het blijft daarom essentieel om partners te helpen en te versterken bij hun onderscheidend vermogen en expertise.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!