Redactie - 19 november 2020

Nieuw logo DCspine symboliseert intensievere samenwerking met Eurofiber

Nieuw logo DCspine symboliseert intensievere samenwerking met Eurofiber image

DCspine, het interconnectieplatform voor datacenters, en moederbedrijf Eurofiber gaan intensiever samenwerken om cloud en connectiviteitsoplossingen te kunnen aanbieden. Dit wordt gesymboliseerd door de nieuwe branding van DCspine met onder andere een nieuw logo. Dutch IT-channel sprak hierover met Jan Michiel Berkel en Chris Bakx.

“De belangrijkste uitdaging bij onze klanten op dit moment is de adoptie van hybride cloudstructuren”, aldus Jan Michiel Berkel, directeur van DCspine. “Toen we drie jaar geleden begonnen, zat dat nog in een hele vroege fase. Nu zijn we een stuk verder omdat mensen massaal naar de cloud migreren, wat gebeurt naar partijen als Microsoft, Amazon en Google. Tegelijkertijd laten mensen zaken op hun eigen locatie staan in een datacenter. Dat is waar wij ons op richten; wij willen onze klanten in staat stellen eenvoudig een combinatie van verschillende IT-infrastructuren te maken.”

Hij vervolgt: “Bij het oprichten van DCspine drie jaar geleden hebben we er aanvankelijk voor gekozen om dit stand-alone te introduceren. Dit stelde ons toentertijd in staat om snel te kunnen schakelen en een innovatief concept naar de markt te brengen. De ontwikkelingen in de daaropvolgende drie jaar zijn snel gegaan. Zo zijn we van 30 naar 70 datacenters gegroeid, hebben we een flink aantal klanten gewonnen en verschillende nieuwe diensten geïntroduceerd. Met het toenemende aantal grote klanten komt de nadruk steeds meer te liggen op het leveren van betrouwbare diensten.”

Groeiend platform

“Ook hebben we over de jaren heen steeds meer partijen aangesloten, wat betekent dat ons platform steeds beter werkt en we meer partijen met elkaar kunnen verbinden middels onze ‘interconnectie’ dienst. Dit betekent dat DCspine in een volgende fase van haar bestaan komt; een volwassen fase. Voor deze fase willen we meer kunnen bieden aan onze klanten, zoals uitgebreidere customer support. Daarnaast zal DCspine gebruik gaan maken van het professionele Eurofiber 24x7 network monitoring center. Onze intensievere samenwerking met Eurofiber maakt het dus mogelijk om klanten meer te bieden in de volgende fase. Tegelijkertijd zal onze kenmerkende aanpak, welke sterk gericht is op flexibiliteit, snelheid en een hoge mate van klantgerichtheid, niet veranderen. Deze aanpak is bewust en blijft dan ook belangrijk voor ons en onze klanten.”


Nieuwe fase, nieuw logo

Berkel vervolgt: “Wat wel is aangepast voor de volgende fase onze branding, wat onder andere betekent dat we met trots een nieuw logo introduceren. Ons nieuwe logo is een gecombineerd logo waarin zowel Eurofiber als DCspine worden genoemd. Dit symboliseert onze intensievere samenwerking met Eurofiber en past tevens mooi binnen de merkfamilie. Tegelijkertijd doet het nieuwe logo recht aan wie wij als DCspine willen zijn voor onze klanten. Het ontwerp is namelijk zo gekozen dat het dynamiek, innovatie, maar ook eenvoud en betrouwbaarheid uitstraalt.”

“Om onze klanten goed te kunnen bedienen hebben we meerdere varianten van ons logo laten ontwikkelen, met allen dezelfde uitstraling. Zo hebben we een variant op ons logo met alleen het woord DCspine. Dit logo zullen onze klanten binnen het platform zelf aantreffen. Daarnaast hebben we een variant in de vorm van een icoon. Deze zal bijvoorbeeld gebruikt worden bij apps en andere online omgevingen, waar we het kort moeten houden en toch herkenbaar willen zijn. DCspine heeft immers een online kanaal. Voor de klanten die onze diensten via dat kanaal afnemen is het logisch om ze daarvoor in de toekomst een app te bieden. Door een icoon van ons logo te laten ontwikkelen, hebben we daar nu al rekening mee gehouden.”

Uitgebreid portfolio

“We blijven dus voor onze klanten dezelfde innovatieve dienstverlening bieden. Waar we drie jaar geleden de eerste waren met een volledig online connectiviteitsproduct die software defined networking grootschalig in praktijk brachten in de Nederlandse markt, doen we dat nog steeds. We hebben ons portfolio uitgebreid naar de grote public clouds. Daar maken we het verschil mee en dat gaan we de komende jaren doorontwikkelen. Dit betekent dat we ons gaan richten op het toevoegen van meer features die voor de klant beschikbaar komen in onze portal, onder meer op het gebied van monitoring.”

Flexibel

“We zijn een flexibele organisatie, omdat we alles wat geautomatiseerd kan worden ook daadwerkelijk automatiseren. Dit scheelt tijd, welke we kunnen besteden aan het doorvoeren van verbeteringen voor onze klant. Dat merk je sterk in de dagelijkse werkzaamheden, want we zijn altijd snel beschikbaar voor de klant. Er wordt wel eens gezegd dat online dienstverlening onpersoonlijk is, maar ik durf de stelling wel aan dat juist het tegenovergestelde het geval is. Wij hebben juist meer tijd voor de klant.”

Zijn collega Chris Bakx, Managing Director Group Marketing bij Eurofiber, voegt daaraan toe: “De samenwerking is gebaseerd op het unieke product van DCspine. Ze staan bekend om hun dynamiek en snelle levering. Dat straalt ook af op het merk Eurofiber, zodat we nog beter de behoeften van onze klanten kunnen invullen. Het is dus een volwaardig lid van de merkfamilie, die het geheel op een hoger plan brengt.

Klantvraag

Bakx vervolgt: “Het unieke karakter van DCspine, en dan met name het dynamische, is wat we ook sterk terugzien in Eurofiber. Hierdoor kunnen we samen beter de klantvraag invullen. De klant is op zoek naar connectiviteitsoplossingen. Daarbinnen, afhankelijk van het segment waarin de klant werkzaam is, kunnen we specifieke wensen invullen vanuit de propositie van DCspine. We hebben daarnaast een ecosysteem van partners waarmee we alle connectiviteitsvraagstukken goed kunnen invullen.”

“Eurofiber is twintig jaar geleden begonnen als een disruptor in de telecomindustrie. Centraal daarin staat ons open netwerk waarin we actief samenwerken met een heel ecosysteem van partners. Dat leidt voor klanten tot heel veel vrijheid in de manier waarop hun behoefte ingevuld kan worden. Daarmee stimuleren we innovatie; want alle innovatie die plaatsvindt kan alleen gebeuren met een goede connectiviteit en cloud. Dat zijn precies de diensten die wij aanbieden.”

Groeiambitie

“Eurofiber is actief in Nederland, België en Frankrijk en heeft een stevige internationale groeiambitie. Het intensiveren van de samenwerking met DCspine zorgt ervoor dat we ook onze klanten in andere Europese landen kunnen bedienen met connectiviteit en cloudoplossingen.”

Berkel besluit: “DCspine gaat het verschil maken met het dynamische netwerk dat wij bieden. Ontwikkelingen als Internet of Things en Artificial Intelligence zullen de komende vijf jaar steeds belangrijker worden. Ons netwerk is bij uitstek geschikt om die digitale transformatie vorm te geven.”

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!