Redactie - 20 november 2020

Axis stelt nieuwe regional director voor tijdens partner awards en cocktail workshop

Axis stelt nieuwe regional director voor tijdens partner awards en cocktail workshop image

Dat een online event er gelikt uit kan zien, bleek tijdens de Axis Partnerday Benelux, afgelopen donderdag. Dat past natuurlijk ook wel in het straatje van Axis Communications, met zijn expertise op het gebied van camera en audio. Er werden partner awards uitgereikt, verschillende mensen kwamen aan het woord en de middag werd afgesloten met een cocktailworkshop.

Vanaf een prachtig ogend virtueel podium waren spreker Peter Ros en Edwin Beerentemfel van Axis de in smoking gehulde presentatoren. De middag stond in het teken van de partners, die ook kans maakten op awards. Maar eerst was er een aantal presentaties. Verena Rathjen (Vice President EMEA) blikte terug op het afgelopen jaar. Uiteraard stond dat ook bij Axis in het teken van de coronacrisis. “Maar we laten een constante groei zien in zowel EMEA als wereldwijd en daar zijn we, zeker onder deze omstandigheden, heel blij mee.” In de Benelux ligt de groei zelfs boven de 10 procent.

Rathjen werkt voor de overkoepelende EMEA-organisatie, die recent is uitgebreid. Daar ging ze op in. “Dat biedt voordelen, ook voor partners. Zo is Edwin Roobol nu Director Marketing EMEA, waardoor we marketing naar een hoger niveau kunnen tillen. Ook gebruiken we deze nieuwe structuur om de banden met partners nog beter aan te halen. We willen partners bovendien helpen door meer contact te hebben met eindklanten.” Want hoe goed het ook gaat, er is volgens haar nog genoeg terrein te winnen.

Kennismaking
Daarna was het tijd voor een kennismaking met Philippe Kubbinga, sinds oktober de nieuwe Regional Director Middle Europe. Hij neemt daarmee de vrijgekomen plek van Edwin Roobol over. Een paar uur voor het partnerevent spraken we al even met hem. Kubbinga was de afgelopen zes jaar Regional Director Middle East & Africa bij Axis, een functie die hij vanuit Dubai bekleedde. “Het is heel fijn om weer terug in Nederland te zijn”, vertelt hij, ondanks de mooie ervaringen die hij in Dubai opdeed.

Hij geeft aan dat hij vooral het goede werk van Roobol voort wil zetten. “Er staat nu een succesvolle organisatie en daar wil ik op voortborduren.” De eerste indrukken zijn positief, maar uiteraard is de coronacrisis wel een hindernis. “Ik heb nog niet zoveel collega’s en partners ontmoet als dat ik had gewild.”

Hij ziet voor de komende tijd volop kansen voor Axis. Hij gelooft in de waarde van de versterkte EMEA hoofdregio, waar Verena Rathjen al over sprak. Ook verwacht hij dat Axis volop gaat profiteren van het steeds breder wordende portfolio. “Toen ik bij Axis begon werd er gesproken over de ambities om het productportfolio uit te breiden. In de jaren daarna heb ik dat ook echt zien gebeuren, met onder andere audio, toegangscontrole en wearables. Daardoor kunnen partners een bredere groep klanten benaderen, nu en in de toekomst.”

Kubbinga benadrukt hoe belangrijk partners zijn. “Ze zijn de hoeksteen van ons succes. Hun kennis is daarbij cruciaal en daarom zetten wij ook zo nadrukkelijk in op het overdragen daarvan door middel van trainingen en support. Deze dag is voor ons heel belangrijk om partners te bedanken voor wat ze voor ons betekenen. In dit rare en niet gemakkelijke jaar zijn we heel erg trots op hen.”

Liefde
Tijdens het event kwam Jan-Bart Mul (Manager Engineering and Training) als derde aan het woord. Hij sprak over het verbeteren van kwaliteit als ‘never ending story’, maar ging vooral in op de nieuwe mogelijkheid voor partners om klanten vijf jaar garantie aan te bieden. Dat is gratis, kan door elke partner gebeuren en geldt voor een groot deel van de producten. Wie zich daar snel voor registreert kan dat zelfs uitbreiden naar zes jaar. “We zijn hiermee echt uniek.”

Tussen de uitreiking van de verschillende partner awards door was er ook nog een presentatie van trendwatcher Martijn Aslander. Het onderwerp was liefde. Geïnspireerd door het boek ‘Love is the killer app’ van Tim Sanders ging hij in op het belang van sociaal gedrag bij het netwerken. Een vriendelijke opstelling, het uitstralen van liefde voor je werk en voor je klanten en het delen van kennis zijn volgens hem cruciaal om vertrouwen te winnen en zo je business te vergroten.  

Awards en cocktails
Tijdens de tweede helft van het event werden de partner awards uitgereikt. Acht stuks in totaal, waarbij niet alleen de winnaars, maar ook de genomineerden de ruime aandacht kregen die ze verdienen. Ook al konden de winnaars de prijzen niet op het podium in ontvangst nemen, het leverde toch veel blije gezichten op. De awards gingen naar:

Partner of the year (Netherlands): Videotronic

Partner of the year (Belux): ENGIE Solutions

Innovation award (Netherlands): Dit is beveiligen

Innovation award (Belux): Araani

Project of the Year (Netherlands): Stanley Security

Project of the Year (Belux): Tein Technology

End-to-end partner of the year: B&R Design

Newcomer of the year: Solid Systems

De afsluiting van de middag was origineel, passend bij Axis. Het virtuele podium van de award-uitreiking veranderde in een virtuele cocktailbar. De deelnemende partners kregen een online workshop cocktails maken. De slogan voor het event, ‘a cocktail of competence’, was niet zomaar gekozen.

Door: Johan van Leeuwen

Foto: Axis Partnerday Benelux 2020 (Foto credit: Axis & Stephan van Leiden)

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!