Witold Kepinski - 23 november 2020

Marcel Adriaanse boek Zakendoen op gevoel is beschikbaar

Marcel Adriaanse boek Zakendoen op gevoel is beschikbaar image

Veel ondernemers en managers staan voor moeilijke keuzes in deze bijzondere tijden. Keuzes die vaak snel moeten worden gemaakt. Kunnen of durven we daarbij nog te vertrouwen op onze intuïtie? Waar onze hersencapaciteit beperkt is, is onze intuïtie een oneindig grote bron. Een vorm van direct weten, waar je bijna blindelings op kunt vertrouwen. Wie dat wil terugwinnen leest het nieuwe boek van Marcel Adriaanse: Zakendoen op gevoel. Informatie: www.marceladriaanse.com.

Het zal je maar gebeuren: je hebt een goedlopend bedrijf en ineens komt alles stil te staan. Sinds de coronacrisis uitbrak, is het voor veel ondernemers de harde realiteit. Stress en emoties nemen de overhand. Hoe reageer jij in deze situatie? Weet je de kalmte te bewaren? Je reactie heeft alles te maken met je autonomie, een belangrijk ingrediënt om je intuïtie voor je te laten werken.

Adriaanse neemt je op inspirerende wijze mee naar nieuwe inzichten die je nooit meer zult vergeten. Want intuïtie kun je activeren, voeden en omarmen. Je moet eens zien wat er gebeurt als je hiermee aan de slag gaat. Je boort een enorme energiebron aan in jezelf. Het leidt tot betere beslissingen, meer zakelijk succes en een leuker leven. Een wonderbaarlijke ervaring die je iedereen gunt.

Intuïtie is tweerichtingsverkeer
Het boek Zakendoen op gevoel is ook bijzonder omdat het tevens belicht hoe anderen jou intuïtief waarnemen. Het is tweerichtingsverkeer. De mooiste relaties ontstaan als je je kwetsbaar opstelt, als je dicht bij jezelf blijft en je je kunt inleven in het gevoelsleven van de ander. Of anders gezegd: wie is er bestand tegen oprechte, vriendelijke mensen?

Als je de aanwijzingen van Marcel Adriaanse ter harte neemt leer je om weer te luisteren naar je gevoel. En weet je het antwoord op veel vragen al, nog bijna voordat ze gesteld zijn. Hoe haal ik deze deal binnen? Is het slim deze investering te doen? Hoe houd ik mijn team gemotiveerd?

Aan de hand van zijn Intuïtiemodel laat Adriaanse in zijn boek zien hoe intuïtie je zakelijk (en privé) verder brengt. De eerste drie pijlers van het model – autonomie, analyse en timing – betreffen jou als persoon en helpen je om betere beslissingen te nemen. Met de laatste drie pijlers – intonatie, empathie en kwetsbaarheid – krijg je met minder moeite meer voor elkaar.

Zijn advies? Zet je denkvermogen in, maar leer vooral te vertrouwen op je gevoel. Dat brengt je niet alleen volop energie en nieuwe inzichten, maar leidt ook tot een succesvolle organisatie en een betere versie van jezelf.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!