Nieuw platform versnelt samenwerking tussen Fujitsu-partners

Fernanda Catarino

26-11-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

Nieuw platform versnelt samenwerking tussen Fujitsu-partners

Fujitsu introduceert het Ecosystem Platform om partners te helpen innoveren in het huidige data-driven tijdperk. Het biedt een dynamische ruimte waar klanten en partners – zowel bestaande als nieuwe - kunnen samenwerken, innoveren en nieuwe bedrijfswaarde kunnen genereren. Het platform zorgt ervoor dat partners op nieuwe manieren met elkaar in contact komen. Van het promoten van eigen waardevolle oplossingen en innovaties tot het plaatsen van "uitdagingen" voor nieuwe partner-tot-partner samenwerkingsverbanden om nieuwe klantprojecten te realiseren.

Nu klanten gericht zijn op het realiseren van een digitale transformatie en tegelijkertijd proberen de groeiende complexiteit van hun IT-landschap bij te benen, worden de technologische oplossingen die nodig zijn om hun ambities waar te maken steeds complexer. Hierdoor ontbreekt het leveranciers vaak aan de expertise die nodig is om een complete oplossing te leveren. Fujitsu's Ecosystem Platform stimuleert het smeden van partner-tot-partner relaties en micro-allianties om complete oplossingen voor klanten samen te stellen en te leveren. Het bevordert innovatie en biedt toegang tot de ondersteuning die nodig is om nieuwe oplossingen op de markt te brengen.

De kracht van een ecosysteem benutten

Het Fujitsu Ecosystem Platform is een gespecialiseerd samenwerkingsplatform waar de kwaliteiten van alle deelnemers worden benut. Degenen met speciale vaardigheden of uitvindingen kunnen partners vinden om hun ideeën tot leven te brengen, terwijl installateurs en ontwikkelaars een bijdrage kunnen leveren aan grotere projecten. VAR's, leveranciers van clouddiensten en distributeurs kunnen het Fujitsu Ecosystem Platform gebruiken om hun diensten uit te breiden naar nieuwe regio's of branches en nieuwe samenwerkingsverbanden aan te gaan.

Fernanda Catarino, Head of Channel Europe bij Fujitsu, licht toe: "Bestaande programma's worden minder relevant voor het kanaal omdat ze nieuwe en ontwikkelende partners niet motiveren om toegang te krijgen tot hoogwaardige, complexere klantprojecten. Het Fujitsu SELECT-partnerprogramma en ons nieuwe Ecosystem Platform helpen de partners daarentegen om beter te voldoen aan de eisen van hun klanten op het gebied van data-driven transformatie. We merken dat Fujitsu partners innovatieve oplossingen willen leveren door middel van samenwerking".

Verschillende potentiële niveaus van betrokkenheid

Het Fujitsu Ecosystem Platform biedt verschillende niveaus van betrokkenheid voor partners. De kern is een lead-generation platform om nieuwe partner-tot-partner relaties op te bouwen. Dit maakt het voor SELECT-partners gemakkelijker om ‘soortgenoten’ te herkennen. Op basis van competenties die zij nodig hebben om uit te breiden gaan ze op zoek naar de meest geschikte partner. Zowel klanten als partners kunnen nieuwe projecten delen door het plaatsen van "uitdagingen" en kunnen op zoek gaan naar potentiële medewerkers met behulp van filters zoals geografie, sector of technische expertise.

Een ander krachtig kenmerk van het Ecosystem Platform is de manier waarop partners oplossingen beschikbaar kunnen stellen voor de doorverkoop - bijvoorbeeld specifieke verticale software in combinatie met Fujitsu-hardware. Zo kunnen partners het bereik van hun IP vergroten en geeft het andere partners gemakkelijk toegang tot nieuwe, onderscheidende oplossingen.

Een katalysator voor nieuwe waardecreatie

Voor partners die een idee hebben voor een nieuwe innovatieve dienst maar dit niet op eigen kracht op de markt kunnen brengen, helpt het Fujitsu Ecosystem Platform een samenwerkingspartner te vinden. Zo kunnen partners deelnemen aan co-creatie sessies die zijn gebaseerd op Fujitsu’s Human Centric Experience Design (HxD) aanpak. Partners hebben hier toegang tot de Ecosystem Hub.

Terug naar nieuws overzicht