Wie wordt Marketing Manager of the Year 2020?

10-12-2020 | door: Jeroen Bordewijk

Wie wordt Marketing Manager of the Year 2020?

Dit jaar hebben de Dutch IT-channel Awards een speciale categorie voor marketing managers. De Marketing Manager of the Year 2020 is de persoon die de eigen onderneming optimaal wist te ondersteunen met slimme marketingtools en doordachte strategieën. Ook hier weer: vijf kandidaten die zijn genomineerd door collega's in ons eigen Nederlandse IT-kanaal.

De genomineerden in deze categorie zijn:

Frank Hulshoff is sinds 2019 Director Marketing bij Flex IT. De komst van Hulshoff veranderde veel bij de circulaire distributeur. Hulshoff zette een geheel nieuw marketingteam op: jong, snel en dynamisch. Hulshoff is überhaupt iemand die van doorpakken houdt, lezen we in de onderbouwingen van zijn nominatie. Hij is gedreven om Flex IT neer te zetten als dé specialist in circulaire productlijnen, maar wil ook duidelijk maken dat het bedrijf uit Leiden meer in huis heeft. Zoals verschillende thuiswerkoplossingen, waarvoor Hulshoff spectaculaire campagnes ontwikkelde. Ook realiseerde Hulshoff een deal met de internationale auto- en motorsportfederatie FIA, die voortaan circulaire PC's gebruikt voor gaming wedstrijden.

Marcel Joosten was de afgelopen drie edities van de Dutch IT-channel Awards genomineerd in de categorie Channel Personality of the Year. Nu maakt Joosten kans om te winnen als Marketing Manager of the Year, en dat is niet zomaar. De Manager E-Commerce bij Centralpoint was de afgelopen jaren niet alleen de inspirerende leider van het marketingteam van Centralpoint in Nederland en België, maar heeft ook de complete rebranding en herpositionering van het 'nieuwe' Centralpoint in de markt gezet. 'Een mega-operatie met een toonaangevende uitkomst', klinkt het in de nominaties. Marcel Joosten werkt bij Centralpoint sinds 2004. Tot 2013 was hij Commercieel Directeur.

Edwin Kanis is sinds januari 2017 Director Marketing & Innovation bij Axians, de specialist in innovatie en digitale transformatie waar Kanis zich al jaren strategisch inzet voor verschillende langlopende campagnes. Want marketing is bij Axians altijd structureel; er worden weinig tot geen ad-hoc activiteiten gedaan. Kanis wordt geprezen om de nauwe afstemming tussen marketing, sales en architecture teams, en om de efficiënte manier waarop hij de beschikbare funding voor marketing inzet. Edwin Kanis werkt inmiddels ruim zestien jaar bij Axians, begonnen in 2004 als Operations Manager, vanaf 2009 als Sales & Marketing Manager en tussen 2014 en 2017 als Manager Business Development & Solutions.

Marc Verhoeven en Luuk van Leeuwen vormen bij Arrow ECS in Houten een echt 'marketingduo'. Ingewijden in het kanaal die de twee nomineerden, prijzen Verhoeven en Van Leeuwen omdat ze 'iedere keer voor iets vernieuwends zorgen'. Zoals het event Infosecurity Data & Cloud Expo, waar ze rustig 21 wolkenkrabbers neerzetten met daarin de belangrijkste technologiepartners uit het portfolio van de distributeur. En wat te denken van het event Arrow Cloud Connect, waar bezoekers een rondvlucht in een vliegtuig 'door de wolken' konden maken, of vendoracties waarbij wielershirts en zelf racefietsen werden weggegeven? De creativiteit van dit duo kent geen grenzen, vindt menigeen.

Bianca de Vogel begon vijf jaar geleden als Director Regional Field Marketing bij back-up- en recoveryspecialist Veeam, en stuurt inmiddels een team van vijf marketeers aan. De Vogel is genomineerd omdat ze haar teamleden beter maakt en laat excelleren. 'Door haar stijl van leidinggeven floreert haar team volledig', lezen we in de toelichtingen bij haar nominatie. 'In plaats van zaken op te leggen en te dicteren, biedt ze ruimte om te ontwikkelen en te verkennen.' Bianca de Vogel wordt vooral geprezen omdat ze ook in coronatijd de juiste communicatiemogelijkheden wist te vinden. Dat waren heel verrassende virtuele concepten, zoals een pubquiz.'

Breng uw stem uit op www.dutchitawards.nl

Door: Jeroen Bordewijk

Terug naar nieuws overzicht
Dutch IT-channel Awards